Warszawa - Niedziela, 10.08.2025 / Imieniny: Borysa, Filomeny, Wawrzyńca
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Projekt zagospodarowania ośrodka „Polonia”

 WARSZAWA. Rozstrzygnięto konkursy architektoniczno-urbanistyczny.

Warszawa

Więcej miejsc w warszawskich żłobkach

WARSZAWA. Miasto zorganizowało giełdę nieruchomości dla przedsiębiorców prowadzących działalność związaną z opieką nad dziećmi.

Warszawa

Zakończono budowę metra do Trockiej

WARSZAWA. Od dziś możemy mówić, że warszawskie metro jest dłuższe o kolejne trzy stacje.

Warszawa

2 000 par skorzystało z warszawskiego programu in vitro

WARSZAWA. Obecnie stolica dofinansowuje aż 90% kosztów procedur zapłodnienia pozaustrojowego

Warszawa

Do 5 maja potrwają prace przy wydłużeniu metra

WARSZAWA. Od soboty, 27 kwietnia do niedzieli, 5 maja będzie prowadzona ostatnia faza testów ruchu pociągów na nowo wybudowanym odcinku II linii metra na Pradze-Północ i Targówku.

Warszawa

13 maja startuje Biennale Warszawa 2019

WARSZAWA. Festiwal został dofinansowany ze środków m.st. Warszawa.

Warszawa

16. Noc Muzeów w Warszawie

WARSZAWA. W sobotę, 18 maja, na zwiedzających będą czekać 262 placówki.

Warszawa

Fontanny uruchomione zostaną 1 maja

WARSZAWA. Przez cztery dni – od 1 do 4 maja, o godz. 21.30 - będzie można zobaczyć nowe pokazy w Multimedialnym Parku Fontann.

Reklama