Warszawa - Sobota, 09.08.2025 / Imieniny: Romualda, Romana, Ireny
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

W Wilanowie powstaje nowa szkoła dla 750 uczniów

WARSZAWA. Teren obok boiska stanie się parkiem dostępnym dla wszystkich mieszkańców. 

Warszawa

Do Warszawy trafi 213 nowych tramwajów

WARSZAWA. Już za cztery lata po Warszawie będzie jeździć ponad pół tysiąca niskopodłogowych tramwajów.

Warszawa

2000 wykupionych miejsc w żłobkach

WARSZAWA. Warszawa zakończyła nabór ofert w konkursie na wykup miejsc w niepublicznych żłobkach.

Warszawa

Od 6 czerwca zmiana organizacji ruchu na ul. Wał Miedzeszyński

WARSZAWA. W czwartek, 6 czerwca, zmieni się organizacja ruchu na ul. Wał Miedzeszyński na wysokości budowanego węzła Południowej Obwodnicy Warszawy.

Warszawa

Zmiany w rejonie budowanej stacji „Kondratowicza”

WARSZAWA. Wakacje na budowie stacji „Kondratowicza” II linii metra będą bardzo intensywne.

Warszawa

4 i 5 czerwca zmiany w parkowaniu na śródmiejskich ulicach

 WARSZAWA. Utrudnienia związane są z obchodami 30. rocznicy wolnych wyborów.

Warszawa

Dzięki aplikacji warszawiacy zdecydują gdzie wyrosną nowe drzewa

WARSZAWA. Warszawscy ogrodnicy szykują zamówienie na nowe drzewa.

Warszawa

Warszawa kontynuuje program osłonowy „Zielone wsparcie”

 WARSZAWA. W planach jest też podwyżka kwoty wsparcia.

Reklama