Warszawa - Niedziela, 10.08.2025 / Imieniny: Borysa, Filomeny, Wawrzyńca
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Śp. Paweł Adamowicz honorowym obywatelem Warszawy

 WARSZAWA. Radni przyznali honorowe obywatelstwo m.st. Warszawy zmarłemu tragicznie Pawłowi Adamowiczowi.

Warszawa

Trwają przygotowania do stworzenia Mapy Koron Drzew

WARSZAWA. Zakończono pierwszy etap projektu obejmujący Śródmieście i Mokotów.

Warszawa

39-latek groził konkubinie. Trafił do aresztu na 2 miesiące

WARSZAWA. Policjanci z Bemowa zatrzymali 39-letniego Jacka T. podejrzanego o groźby karalne.

Warszawa

Podpisano umowę na przebudowę Wału Miedzeszyńskiego

WARSZAWA. Koszt budowy wyniesie 79 mln zł.

Warszawa

Remonty ulic na Białołęce i Targówku

 WARSZAWA. W weekend, 23-26 listopada, warszawscy drogowcy wymienią nawierzchnię m.in. ul. Czołowej na Białołęce.

Warszawa

Rozbudują Muzeum Powstania Warszawskiego

WARSZAWA. 19 listopada ogłoszono wyniki konkursu na rozbudowę i modernizację MPW.

Warszawa

Rafał Trzaskowski zaprzysiężony na prezydenta Warszawy

WARSZAWA. Na urząd został wybrany głosami warszawiaków z wynikiem 56,6 %. 

Warszawa

6 urodziny Veturilo w Warszawie. Obecnie posiadają ponad 350 stacji i 5200 rowerów

WARSZAWA. Kiedy startował miał 57 stacji, z których można było wypożyczyć blisko tysiąc jednośladów.

Reklama