Warszawa - Piątek, 20.06.2025 / Imieniny: Bogny, Florentyny, Bożeny
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Intensywne opady śniegu w stolicy

Prognozy pogody nie są zbyt optymistyczne. Z przerwami występują na terenie Warszawy silne i gwałtowne opady śniegu.

Warszawa

Samolot do Hamburga musiał zawracać

Konieczne było sprawdzenie któregoś z systemów. Zarządzono powrót na lotnisko.

Warszawa

Pożar. Znaleźli zwęglone ciało

Sytuacja miała miejsce w niedzielę. Ogień rozprzestrzenił się w lokalu mieszkalnym jednego z bloków przy al. Prymasa Tysiąclecia.

Warszawa

Będą kupować nowe pociągi. Metro inwestuje

Możliwe, że nawet 35 nowych pociągów tragi wkrótce do stolicy. Warszawskie metro planuje kolejne inwestycje.

Warszawa

Pożar w hurtowni przy al. Jerozolimskich

Do zdarzenia doszło wczoraj. Na szczęście nikt nie został poszkodowany.

Warszawa

Natrafili na pocisk

Nietypowe znalezisko znajdowało się w rejonie placu budowy przy Dworcu Wschodnim.

Warszawa

Napad na bank przy ul. Afrykańskiej. Mężczyzna zabrał kilkaset złotych i uciekł

Trwają poszukiwania sprawcy. 35-latek zabrał z kasy 650 zł. Zagroził pracownicy banku czymś, co przypominało broń.

Warszawa

Firma Transprojekt-Warszawa wykona koncepcję przebudowy mostu Łazienkowskiego

Póki co nie jest jednak znany wykonawca inwestycji. Pewne jest natomiast, że przeprawa wymaga dużego remontu.

Reklama