Warszawa - Piątek, 20.06.2025 / Imieniny: Bogny, Florentyny, Bożeny
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Testują II linię metra. Jazda odbywa się bez usterek

Sprawdzenie kolei podziemnej przed dopuszczeniem do niej pasażerów jest konieczne, bowiem takie są procedury.

Warszawa

Poniedziałkowy wypadek. Osobówka potrąciła pieszego

Potrącenie było tak silne, że poszkodowany zmarł na miejscu. Nie udało się go utrzymać przy życiu mimo reanimacji.

Warszawa

Będą kary za niezdjęcie plakatów wyborczych

Powyborcze „posprzątanie” jest obowiązkowe. Wszystkie komitety mają dokładnie 30 dni na to, aby zdjąć porozwieszane na mieście plakaty.

Warszawa

Poranny korek na Trasie Siekierkowskiej. Auto ciężarowe złapało gumę

Do zdarzenia doszło dziś rano w rejonie ul. Polskiej. W związku ze zdarzeniem, utrudnione było przemieszczanie się prawym pasem ruchu.

Warszawa

II linia metra z kompletem pozwoleń

Są już skompletowane wszystkie pozwolenia potrzebne do rozpoczęcia użytkowania II linii metra tak wyczekiwanej przez mieszkańców stolicy.

Warszawa

Ruszył następny etap modernizacji Trasy Armii Krajowej

Drogowcy zamknęli w związku z tym odcinek Trasy Toruńskiej na węźle Modlińska.

Warszawa

Kolejny pożar mostu w Warszawie

Tym razem do wybuchu ognia doszło na w rejonie Marii Skłodowskiej-Curie.

Warszawa

Ogromne starty po pożarze mostu Łazienkowskiego

Niedawny wybuch pożaru na przeprawie Łazienkowskiej doprowadził do ogromnych strat. Zniszczenia są na tyle poważne, że konieczne będzie porządne odbudowanie obiektu.

Reklama