Warszawa - Piątek, 20.06.2025 / Imieniny: Bogny, Florentyny, Bożeny
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Wypadek na Woli. Dacia zderzyła się z citroenem

Do kolizji doszło wczoraj po południu. Policjanci otrzymali zgłoszenie ok godz. 16.

Warszawa

PKP i Poczta Polska będą wspólnie działać. W jakim kierunku?

Obie spółki zapowiedziały wspólne realizowanie inwestycji deweloperskich.

Warszawa

Wybuchł ogień w pustostanie przy skrzyżowaniu Stawki i Okopowej

Do zdarzenia doszło wczoraj w godzinach wieczornych. Ogień rozprzestrzenił się w opuszczonym budynku.

Warszawa

Uwaga! Dziś utrudnienia w związku z obchodami 5.rocznicy katastrofy smoleńskiej

Uroczystości rozpoczęły się przed Pałacem Prezydenckim około godz. 9.

Warszawa

To już pewne. Powstanie pomnik smoleński

Obiekt ma być wzniesiony w celu uczczenia pamięci ofiar katastrofy smoleńskiej.

Warszawa

Będzie kara dla firmy odpowiedzialnej za modernizację bulwarów

Z ostatnich ustaleń wynika, że pierwszy fragment realizowanego projektu ma być gotowy do użytku dopiero w sezonie letnim.

Warszawa

Uwaga kierowcy! Duże utrudnienia po świętach

Zablokowane zostaną boczne szosy Trasy AK. Kłopoty w ruchu wynikać będą z przeprowadzanych prac modernizacyjnych.

Warszawa

Dreamliner zawrócił na lotnisko. Co się stało?

Dziś rano samolot LOT-u lecący do Warszawy musiał wrócić do polskiego portu lotniczego. Doszło do niespotykanych turbulencji, które pojawiły się po silnym powiewie wiatru.

Reklama