Warszawa - Piątek, 20.06.2025 / Imieniny: Bogny, Florentyny, Bożeny
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Południowa Obwodnica Warszawy. Rozpoczęto odwierty

WARSZAWA. Przedsiębiorstwo Astaldi realizuje prace budowlane związane z budową tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy.

Warszawa

Wybrano rektora Uniwersytetu Warszawskiego

WARSZAWA. Prof. Marcin Pałys ponownie został wybrany na stanowisko rektora Uniwersytetu Warszawskiego.

Warszawa

Wypadek przy al. Szucha. Nie żyje jedna osoba

WARSZAWA. W centrum Warszawy miał miejsce poważny wypadek, który zakończył się śmiercią mężczyzny.

Warszawa

Nowe przystanki Warszawskiej Kolei Dojazdowej

WARSZAWA. Wiaty będą przestronne, estetyczne ale proste konstrukcyjnie.

Warszawa

Potrącenie na ul. Marszałkowskiej

Warszawa. Tramwaj potrącił mężczyznę na ul. Marszałkowskiej.

Warszawa

Podczas prac natrafili na niewybuchy

WARSZAWA. W trakcie prac budowlanych realizowanych na Woli natrafiono na materiały wybuchowe.

Warszawa

Od dziś roboty budowlane w rejonie Białołęki

WARSZAWA. Ekipa robotnicza zajmuje się wyrównywaniem powierzchni ulic. Są utrudnienia w płynności jazdy.

Warszawa

Wypadek auta z materiałami radioaktywnymi

WARSZAWA. Kilka godzin nieczynny był przejazd odcinkiem drogi krajowej nr 50. Funkcjonariusze pracowali na miejscu wypadku, w którym uczestniczył pojazd osobowy i ciężarówka transportująca materiały radioaktywne.

Reklama