Warszawa - Czwartek, 19.06.2025 / Imieniny: Gerwazego, Protazego, Borzysława
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Pożar budki z kebabami

WARSZAWA. Zapaliła się budka z kebabem.

Warszawa

Od wczoraj można korzystać z rejsów

WARSZAWA. Ruszyła „Kurka Wodna” – statek odbywający rejsy po Wiśle.

Warszawa

Utrudnienia w ruchu. Roboty przy torowisku

WARSZAWA. Dziś rano rozpoczęły się roboty przy torowisko w al. Jana Pawła II. Zapowiedziano utrudnienia.

Warszawa

Pięć aut uległo zderzeniu. Wypadek w stolicy

WARSZAWA. Kolizja w stolicy. Są poszkodowani. Pięć aut uległo zderzeniu.

Warszawa

Strażacy sprawdzili kilkaset obiektów. Przygotowania do szczytu NATO

WARSZAWA. Funkcjonariusze Straży Pożarnej skontrolowali ponad 200 miejsc zakwaterowania oraz obiektów spotkań uczestników szczytu NATO.

Warszawa

Tramwaj stanął na moście Poniatowskiego

WARSZAWA. Pasażerowie opuścili pojazd i pieszo szli przez torowisko. Powód? Usterka w tramwaju.

Warszawa

Prace remontowe na Alejach Jerozolimskich

WARSZAWA. Dobiegły końca roboty związane z frezowaniem powierzchni szosy Alej Jerozolimskich. Nadal kontynuowane są natomiast prace wykończeniowe.

Warszawa

Ulewa w stolicy. Ostrzeżenie meteorologiczne

WARSZAWA. Coraz wyższe temperatury powietrza sprawiają, że częściej dochodzi do gwałtownych burz z silnymi opadami deszczu.

Reklama