Warszawa - Piątek, 20.06.2025 / Imieniny: Bogny, Florentyny, Bożeny
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Dachowanie Nissana na moście Gdańskim

WARSZAWA. Na moście Gdańskim doszło do dachowania pojazdu osobowego marki Nissan. Na miejscu zdarzenia pracowali funkcjonariusze.

Warszawa

Już niedługo na rynek w Warszawie wrócą ogródki gastronomiczne

Póki co trwają nabory wniosków. Chętnych nie brak.

Warszawa

Kilkanaście wypadków, jedna ofiara śmiertelna i ponad 120 kolizji

Policja przedstawiła raport dotyczący sytuacji na drogach w regionie w trakcie świąt wielkanocnych.

Warszawa

Znaleziono przedmioty pochodzące z czasów przedwojennych

Na niesamowite znalezisko natrafiono w rejonie ul. Wiejskiej w Warszawie.

Warszawa

Warszawskie lotnisko wprowadza 23 nowe kierunki lotów

W sezonie wakacyjnym pasażerowie warszawskiego lotniska będą mogli skorzystać z wyjątkowo atrakcyjnej oferty proponowanej przez port Chopina.

Warszawa

Inwestycja w ekologię. Zmodernizują spalarnie

Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania planuje zmodernizować spalarnię.

Warszawa

Z soboty na niedzielę zmiana czasu

W świąteczny weekend pośpimy krócej. Przestawienie wskazówek zegara.

Warszawa

Wiekowa kamienica w rejonie ronda ONZ wpisana do rejestru zabytków

Wojewódzka konserwator zabytków uwzględniła kamienicę w rejestrze zabytków. Chodzi o ponad stuletnią kamienicę znajdującą się w rejonie ronda ONZ.

Reklama