Warszawa - Czwartek, 19.06.2025 / Imieniny: Gerwazego, Protazego, Borzysława
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Oszustwo na policjanta

WARSZAWA. Mężczyzna podaje się za policjanta i zatrzymuje zmotoryzowanych do kontroli.

Warszawa

Poranne utrudnienia w ruchu drogowym. Kolizja i gigantyczny korek

WARSZAWA. Zmotoryzowani, którzy ok. godz. 10 jechali S8 musieli uzbroić się w cierpliwość po tym, jak zderzyły się volkswagen i seat.

Warszawa

Awaria w Piasecznie. Pękła rura głównej magistrali

WARSZAWA. Do usterki doszło wczoraj w godzinach wieczornych. Pękła rura i awarię specjaliści ocenili jako poważną. Zablokowano chwilowo uszkodzony odcinek.

Warszawa

Pożar auta przy stacji Służew

WARSZAWA. Przy stacji metra Służew zapalił się samochód.

Warszawa

Kolizja przy ul. Radzymińskiej

WARSZAWA. Doszło do zderzenia lexusa i fiata. Są poszkodowani.

Warszawa

Gwałtowna burza przeszła nad stolicą

WARSZAWA. Połamane drzewa, podtopienia. Takie są skutki gwałtownej burzy, która przeszła dziś rano nad stolicą i wczoraj wieczorem nad stolicą.

Warszawa

Śmierć w tramwaju

WARSZAWA. Dziś rano doszło do zdarzenia w jednym z warszawskich tramwajów. Zasłabł pasażer. Wystąpiły utrudnienia w ruchu.

Warszawa

Podróżni mogą płacić w autobusach komórką

WARSZAWA. Pasażerowie korzystający z autobusów kursujących po stolicy mogą już dokonywać płatności przez telefon komórkowy.

Reklama