Warszawa - Czwartek, 19.06.2025 / Imieniny: Gerwazego, Protazego, Borzysława
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Wypadek z udziałem auta dostawczego i tramwaju

WARSZAWA. Kolizja na skrzyżowaniu Odlewniczej i Annopol.

Warszawa

Warszawa opłaci zabiegi in vitro

WARSZAWA. Będą finansowane zabiegi in vitro w stolicy. Radni przyjęli uchwałę.

Warszawa

Awaria energetyczna. 3 tys. osób bez prądu

WARSZAWA. Do awarii doszło we Włochach. W konsekwencji od prądu odciętych zostało ok. 3 tys. mieszkańców.

Warszawa

Zderzenie przy skrzyżowaniu Marszałkowskiej i Wspólnej

WARSZAWA. Najechały na siebie dwa pojazdy. Jedna osoba ranna.

Warszawa

Podczas robót ziemnych, natrafili na niewybuch

 WARSZAWA. Niewypał ukryty był pod ziemią, przy ul. Rolniczej w Dziekanowie Polskim. W związku ze znaleziskiem, konieczne było przeprowadzenie ewakuacji.

Warszawa

Przybędzie dróg rowerowych w okolicy Warszawy

 WARSZAWA. Ok. 45 km ścieżek rowerowych ma powstać w gminach sąsiadujących ze stolicą.

Warszawa

W Rembertowie trwa budowa sygnalizacji świetlnej

 WARSZAWA. Prace realizowane są przy siedzibie szkoły podstawowej nr 217. Niebawem nowe światła zaczną działać.

Warszawa

Będzie remont przy Dworcu Centralnym

WARSZAWA. Do przebudowy są przejścia podziemne znajdujące się w rejonie Dworca Centralnego. Zarząd Dróg Miejskich stolicy już poszukuje wykonawcy inwestycji.

Reklama