Warszawa - Czwartek, 19.06.2025 / Imieniny: Gerwazego, Protazego, Borzysława
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Pożar w domu na Żoliborzu

WARSZAWA. Zapaliła się kuchnia w mieszkaniu na Żoliborzu.

Warszawa

Poranny wypadek. 1 osoba nie żyje

WARSZAWA. Między Grodziskiem Mazowieckim a Pruszkowem doszło do poważnego zdarzenia drogowego, na skutek którego jedna z osób poniosła śmierć na miejscu.

Warszawa

Będzie remont ul. Bartyckiej

WARSZAWA. Za 1,5 mln zł uda się wykonać modernizację ul. Bartyckiej.

Warszawa

Tragiczny pożar przy Bernardyńskiej

WARSZAWA. W rejonie ul. Bernardyńskiej doszło do wybuchu pożaru w wyniku którego śmierć poniosła przebywająca w płonącym mieszkaniu kobieta.

Warszawa

Wystartował kolejny sezon miejskich rowerów

WARSZAWA. Rozpoczął się szósty sezon miejskich rowerów Veturilo, które przemieszczają się po stolicy. Z udostępnianych pojazdów mogą skorzystać wszyscy zainteresowani mieszkańcy.

Warszawa

Od rana korek na Trasie Siekierkowskiej

WARSZAWA. Awaria ciężarówki mająca miejsce rano spowodowała paraliż miejski.

Warszawa

Wprowadzono ograniczenia na lotnisku w Modlinie

WARSZAWA. Port lotniczy w podwarszawskim Modlinie otrzymał ograniczenia dotyczące ruchu na dwóch drogach kołowania.

Warszawa

Wypadek na skrzyżowaniu Witosa i Idzikowskiego

WARSZAWA. Citroen dostawczy uległ zderzeniu z land roverem.

Reklama