Warszawa - Czwartek, 19.06.2025 / Imieniny: Gerwazego, Protazego, Borzysława
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Dom dzienny dla powstańców będzie na Woli

Radni miejscy 19 października przyjęli stanowisko w sprawie utworzenia domu wsparcia dla powstańców warszawskich.

Warszawa

Coraz bliżej oddania do użytku kolejnego fragmentu bulwarów

WARSZAWA. Szacuje się, że prace ekipa powinna zakończyć mniej więcej za pół miesiąca. To oznaczałoby, że jeszcze w bieżącym sezonie wakacyjnym będzie można przemieszczać się odnowionym odcinkiem.

Warszawa

Tragedia na Bielanach

WARSZAWA. Nie żyje kobieta, która potrącił tramwaj jadący przez Bielany.

Warszawa

Śmiertelny wypadek, Kierowca pijany

 WARSZAWA. W sobotę, w godzinach wieczornych doszło do zdarzenia drogowego, na skutek którego zmarła jedna osoba.

Warszawa

Jutro zawyją syreny

WARSZAWA. 73. rocznica Powstania Warszawskiego.

Warszawa

Dziś pierwszy dzień wizyty Donalda Trumpa

WARSZAWA. W związku z wizytą prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa w Warszawie wystąpią duże utrudnienia w ruchu.

Warszawa

Zderzenie trzech aut

 WARSZAWA. Do wypadku doszło na Trasie Siekierkowskiej.

Warszawa

Plac Defilad do przebudowy

 WARSZAWA. Ogłoszono konkurs, na podstawie którego wybrana zostanie firma mająca zająć się realizacją projektu modernizacji głównej części placu Defilad. 

Reklama