Warszawa - Piątek, 20.06.2025 / Imieniny: Bogny, Florentyny, Bożeny
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Będzie nowoczesny zakład Kolei Mazowieckich

WARSZAWA. Jest plan stworzenia innowacyjnego zaplecza. Koleje Mazowieckie zapowiadają dużą inwestycję.

Warszawa

Protestowali przeciwko cyrkom ze zwierzętami

WARSZAWA. W stolicy odbyła się akcja protestacyjna przeciwko organizacji pokazów cyrkowych z wykorzystaniem zwierząt.

Warszawa

Marki w pierwszej strefie biletowej

WARSZAWA. Teren Marek został uwzględniony w pierwszej strefie biletowej. To oznacza, że wkrótce pojawią się nowe numery wybranych linii autobusowych.

Warszawa

Podpisano umowę w sprawie dostawy nowych pistoletów dla funkcjonariuszy policji

WARSZAWA. Umowa została podpisana z „Łucznikiem”, który ma dostarczyć tysiąc sztuk broni.

Warszawa

Przeciwni zaostrzeniu ustawy o aborcji protestują przed Sejmem

WARSZAWA. Przeciwnicy nowych przepisów proponowanych w Sejmie wyrażają swoje protesty przed siedzibą rządu.

Warszawa

Powstanie nowy turystyczny szlak dla rowerzystów

WARSZAWA. Miłośnicy wycieczek rowerowych już niedługo będą mieli do dyspozycji kolejny rowerowy szlak, który powstanie w województwie mazowieckim.

Warszawa

Weekendowe prace drogowe. Będą utrudnienia

WARSZAWA. W weekend utrudnienia drogowe wystąpią w rejonie ul. Wawelskiej.

Warszawa

Wraca ruch tramwajowy na al. Jana Pawła II

WARSZAWA. Przez pewien czas nie było możliwości kursowania tramwajów w rejonie al. Jana Pawła II, co wynikało z prowadzonych prac remontowych.

Reklama