Warszawa - Piątek, 20.06.2025 / Imieniny: Bogny, Florentyny, Bożeny
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Nasz region najbardziej dynamiczny w Unii Europejskiej

WARSZAWA. Mazowsze uznano w całej Unii Europejskiej za najbardziej dynamicznie rozwijający się region lat 200 8 – 2014.

Warszawa

Warszawskie atrakcje walczą o nagrodę prezydenta

  WARSZAWA. Nagroda Architektoniczna Prezydenta Warszawy to prestiżowy plebiscyt, jaki ma wyłonić najciekawsze obiekty w stolicy.

Warszawa

Nowa linia tramwajowa

WARSZAWA. Tramwaje Warszawskie przygotowują się do inwestycji zakładającej stworzenie nowej linii prowadzącej z Woli na Wilanów.

Warszawa

Na Woli znaleziono ludzkie szczątki

WARSZAWA. Przy ul. Młynarskiej , w opuszczonym budynku, znaleziono ludzki szkielet. Sprawą zajęła się prokuratura.

Warszawa

Pierwszy śnieg w stolicy

WARSZAWA. Dziś rano w stolicy było pierwsze opady śniegu.

Warszawa

Mandat dla policjantki za zbyt gwatłowny manerw radowiozem

WARSZAWA. Policjantka prowadząca radiowóz na czele kolumny jadącej na sygnale wczoraj przy ul. Radzymińskiej doprowadziła do wypadku drogowego.

Warszawa

Wypadek na skrzyżowaniu Górczewskiej i Powstańców Śląskich

WARSZAWA. Doszło do zderzenia radiowozu z autem dostawczym.

Warszawa

Śmiertelny wypadek

WARSZAWA. Na wysokości lotniska w Modlinie najechały na siebie trzy samochody osobowe.

Reklama