Warszawa - Piątek, 20.06.2025 / Imieniny: Bogny, Florentyny, Bożeny
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Pożar budki z kebabami

WARSZAWA. Zapaliła się budka z kebabem.

Warszawa

Od wczoraj można korzystać z rejsów

WARSZAWA. Ruszyła „Kurka Wodna” – statek odbywający rejsy po Wiśle.

Warszawa

Utrudnienia w ruchu. Roboty przy torowisku

WARSZAWA. Dziś rano rozpoczęły się roboty przy torowisko w al. Jana Pawła II. Zapowiedziano utrudnienia.

Warszawa

Pięć aut uległo zderzeniu. Wypadek w stolicy

WARSZAWA. Kolizja w stolicy. Są poszkodowani. Pięć aut uległo zderzeniu.

Warszawa

Strażacy sprawdzili kilkaset obiektów. Przygotowania do szczytu NATO

WARSZAWA. Funkcjonariusze Straży Pożarnej skontrolowali ponad 200 miejsc zakwaterowania oraz obiektów spotkań uczestników szczytu NATO.

Warszawa

Tramwaj stanął na moście Poniatowskiego

WARSZAWA. Pasażerowie opuścili pojazd i pieszo szli przez torowisko. Powód? Usterka w tramwaju.

Warszawa

Prace remontowe na Alejach Jerozolimskich

WARSZAWA. Dobiegły końca roboty związane z frezowaniem powierzchni szosy Alej Jerozolimskich. Nadal kontynuowane są natomiast prace wykończeniowe.

Warszawa

Ulewa w stolicy. Ostrzeżenie meteorologiczne

WARSZAWA. Coraz wyższe temperatury powietrza sprawiają, że częściej dochodzi do gwałtownych burz z silnymi opadami deszczu.

Reklama