Warszawa - Piątek, 22.08.2025 / Imieniny: Cezarego, Zygfryda, Marii
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Prezydent m.st. Warszawy wnosi o delegalizacje ONR

Prezydent m.st. Warszawy kolejny raz wnosi do Ministra Sprawiedliwości i Prokuratora Generalnego o delegalizację ONR.

Warszawa

Warszawscy łyżwiarze mogą uważać sezon za otwarty

Rozpoczął się sezon miejskich ślizgawek. Pierwsza z nich zaczęła działać na Targówku. Wkrótce dołączą do niej kolejne. Łącznie w sezonie 2017/2018 uruchomionych zostanie szesnaście lodowisk.

Warszawa

Eco-Warszawa. Konferencja ekologiczna w Centrum Nauki Kopernik

Od 8 do 9 listopada, w Centrum Nauki Kopernik, odbędzie się międzynarodowa konferencja pn.: „Innowacyjne Eco-Miasto: zdrowe środowisko, zdrowi ludzie”.

Warszawa

System płatności online za czynności urzędowe

 W szybki i wygodny sposób można dokonać opłaty przez internet za meldunek czy wydanie prawa jazdy.

Warszawa

Czwarte urodziny Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115

Przez okres czterech lat, mieszkańcy kontaktowali się z centrum blisko 1 300 000 razy. Zgłoszenia wpływają średnio co 1,5 minuty. Wszystkie rozmowy konsultantów z mieszkańcami trwały 147 351 godzin.

Warszawa

Do Warszawy przyjechał głaz sprzed miliarda lat

 Chodzi o 60-tonowy głaz narzutowy, którego wiek szacowany jest nawet na około półtora miliarda lat.

Warszawa

Nowe zadania Biura Stołecznego Konserwatora Zabytków

Po szesnastu latach Stołeczny Konserwator Zabytków decyzją wojewody mazowieckiego, oddaje swoje kompetencje Mazowieckiemu Konserwatorowi Zabytków.

Warszawa

Utrudniania w ruchu drogowym podczas Wszystkich Świętych

W dniach 28 – 30 października oraz w dniu Wszystkich Świętych, w pobliżu warszawskich nekropolii priorytet będzie miała komunikacja miejska, ulice przy cmentarzach zostaną wyłączone z ruchu, a w ich pobliżu powstaną...

Reklama