Warszawa - Czwartek, 19.06.2025 / Imieniny: Gerwazego, Protazego, Borzysława
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Dom dzienny dla powstańców będzie na Woli

Radni miejscy 19 października przyjęli stanowisko w sprawie utworzenia domu wsparcia dla powstańców warszawskich.

Warszawa

Coraz bliżej oddania do użytku kolejnego fragmentu bulwarów

WARSZAWA. Szacuje się, że prace ekipa powinna zakończyć mniej więcej za pół miesiąca. To oznaczałoby, że jeszcze w bieżącym sezonie wakacyjnym będzie można przemieszczać się odnowionym odcinkiem.

Warszawa

Tragedia na Bielanach

WARSZAWA. Nie żyje kobieta, która potrącił tramwaj jadący przez Bielany.

Warszawa

Śmiertelny wypadek, Kierowca pijany

 WARSZAWA. W sobotę, w godzinach wieczornych doszło do zdarzenia drogowego, na skutek którego zmarła jedna osoba.

Warszawa

Jutro zawyją syreny

WARSZAWA. 73. rocznica Powstania Warszawskiego.

Warszawa

Dziś pierwszy dzień wizyty Donalda Trumpa

WARSZAWA. W związku z wizytą prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa w Warszawie wystąpią duże utrudnienia w ruchu.

Warszawa

Zderzenie trzech aut

 WARSZAWA. Do wypadku doszło na Trasie Siekierkowskiej.

Warszawa

Plac Defilad do przebudowy

 WARSZAWA. Ogłoszono konkurs, na podstawie którego wybrana zostanie firma mająca zająć się realizacją projektu modernizacji głównej części placu Defilad. 

Reklama