Dzisiaj jest: 18 maja 2025, Imieniny: Eryka, Aleksandry, Feliksa

Aktualności Warszawa

Inwestycje i remonty w 2018 roku

Dodano: 19.02.2018

Inwestycje i remonty w 2018 roku

Fot. Pixabay

WARSZAWA. W tym roku kontynuowana będzie budowa II linii metra i ważnych ulic. Powstaną nowe drogi rowerowe, remontowane będą chodniki i ulice. Kolejnych kilkadziesiąt dzielnicowych dróg nieutwardzonych zyska nową nawierzchnię.
 
Baza danych Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym na 2018 r. zawiera 1308 remontów i inwestycji. Na kilkunastu naradach koordynacyjnych z przedstawicielami inwestorów i gestorów sieci podziemnych ustalono listę 514 inwestycji, które wymagają koordynacji pomiędzy sobą. Zostały one zgrupowane w 24 rejony inwestycyjne.
 
Wodociągowcy i obwodnica
 
Nowością w tegorocznych koordynacjach jest udział Zarządu Zieleni m.st. Warszawy. Już wkrótce m. in. na ulicach: Marszałkowskiej, T. Chałubińskiego, al. Jana Pawła, Puławskiej, Ostrobramskiej, Przyczółkowej, Wał Miedzeszyński, al. Wilanowskiej, Towarowej pojawią się nowe drzewa. Zakończył się pierwszy etap konsultacji społecznych. Proponowane miejsca posadzenia drzew i krzewów zostaną sprawdzone pod względem możliwych kolizji z innymi inwestycjami, zwłaszcza sieciami podziemnymi.
 
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji rozpocznie w 2018 r. realizację dwóch dużych przedsięwzięć współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu pn. „Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków Warszawie”. Chodzi o budowę kolektora ściekowego C Bis do Pruszkowa, który będzie biegł m.in. wzdłuż al. Krakowskiej i modernizację kolektora Burakowskiego. Ten drugi zostanie zmodernizowany z zastosowaniem technologii po raz pierwszy stosowanej w naszym kraju. Polega ona na wprowadzeniu do kanału półkolistych segmentów, które po połączeniu przy pomocy szczelnych kołnierzy utworzą samonośny moduł. Odnowiony kolektor będzie „magazynem” wody w czasie ulewnych deszczy co pozwoli ograniczać występowanie lokalnych podtopień i zalewisk. Prace prowadzone wzdłuż ulic Marymonckiej i J. Słowackiego od mostu M. Skłodowskiej do ul. ks. J. Popiełuszki nie będą powodowały utrudnień w ruchu drogowym. Do 2023 r. MPWiK wybuduje jeszcze m.in. trzy kolektory retencyjno-tranzytowe: Wiślany, Lindego-Bis oraz Mokotowski Bis.
 
Kontynuowana będzie budowa Południowej Obwodnicy Warszawy (czyli drogi ekspresowej S2), której inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W tym roku rozpocznie się budowa tunelu wzdłuż ul. F. Płaskowickiej i węzła z ul. Przyczółkową. W czasie budowy tego drugiego zostanie wytyczona tymczasowa jezdnia omijająca plac budowy. Podobne rozwiązanie zostało zastosowane pod koniec ubiegłego roku na budowie węzła z ul. Wał Miedzeszyński. Utrudnienia w ruchu będą natomiast wiązały się z budową węzła z ul. Patriotów. Przygotowywany projekt czasowej organizacji ruchu przewiduje zamknięcie w pierwszej kolejności wschodniej jezdni ul. Patriotów i wytyczenie lokalnego objazdu tymczasową drogą przez plac budowy (a następnie gotowym już wiaduktem w ciągu ul. Zabawnej). Planowany termin zakończenia całej inwestycji to trzeci kwartał 2020 r.
 
Szynowe priorytety
 
Największą warszawską inwestycją, która będzie kontynuowana w 2018 r., jest rozbudowa II linii metra. W tej chwili trwa budowa sześciu stacji – trzech na Pradze-Północ i Targówku (C18 Trocka, C17 Targówek, C16 Szwedzka) oraz trzech na Woli (C6 Płocka , C7 Młynów i C8 Księcia Janusza).
 
Tramwaje Warszawskie sukcesywnie modernizują swoją sieć, a podróżowanie tramwajem po mieście jest coraz szybsze, bardziej komfortowe i bezpieczne. Na 2018 r. tramwajarze zaplanowali modernizację trasy na ul. Puławskiej pomiędzy J. Malczewskiego a A.J. Madalińskiego. Będą także kontynuowali remont na ul. Jagiellońskiej od ronda S. Starzyńskiego do pętli Żerań. Na sprawniejszy ruch tramwajów mają wpływ priorytety tramwajowe na skrzyżowaniach. Dlatego tramwajarze w tym roku chcą je wprowadzić na J.P. Woronicza i Wołoskiej; Radiowej i Dywizjonu 303; w al. Jana Pawła II, al. „Solidarności”, Okopowej i Towarowej.
 
Wielkimi krokami zbliża się budowa nowych tras tramwajowych. Tramwaje Warszawskie przygotowują trzy projekty, współfinansowane przez Unię Europejską, które będą prowadzone w sześciu dzielnicach. To budowa ok. 30 kilometrów nowych torów (do Wilanowa, na Gocław i na ul. M. Kasprzaka). W tym roku TW planują ogłoszenie przetargów na opracowanie projektów budowlanych i przygotowanie zgód i pozwoleń na te inwestycje. Chcą także poszukać wykonawcy nowej zajezdni na Annopolu. Szczegółowe informacje są tutaj. 
 
Miejscy drogowcy budują i remontują
 
Na inwestycje drogowe w 2018 r. prowadzone przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych radni przeznaczyli prawie 400 mln zł. Kontynuowane będą wcześniej rozpoczęte budowy, np.  Marsa i Żołnierskiej, Marynarskiej, Łodygowej, Gandhi, Lazurowej, Głębockiej, al. Polski Walczącej (Czerniakowskiej bis), kładki nad ul. Płowiecką.  Większość z nich skończy się w tym roku. Rozpocznie się natomiast przebudowa Traktu Lubelskiego ul. Zwoleńskiej do Borowieckiej, a także skrzyżowania ulic: Grójeckiej, Harfowej i Racławickiej. Powstaną nowe ścieżki rowerowe wzdłuż ciągu ulic: Leszno i Górczewska oraz wzdłuż ul. M. Anielewicza. ZMID szykuje kilka nowych przedsięwzięć. W tym roku planowane jest podpisanie umowy na zaprojektowanie i wybudowanie kładki pieszo-rowerowej łączącej Park Kępa Potocka z terenami Pasa Nadwiślańskiego. Jesienią planowane jest podpisanie umowy na przebudowę Wału Miedzeszyńskiego. To będzie połączenie z budowaną południową obwodnicą Warszawy. Nowa droga (ok. 1 km) będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu oraz jezdnie lokalne, chodniki i drogi rowerowe.
 
Również jesienią zawarta będzie umowa na przebudowę Wybrzeża Szczecińskiego i Wybrzeża Helskiego na odcinku ponad 2 km od ul. S. Okrzei do mostu Gdańskiego. Wybudowana zostanie jezdnia o trzech pasach ruchu, z których dwa będą prowadziły na północ a jeden na południe. Będą chodniki  i drogi rowerowe powiązane ze ścieżką rekreacyjną nad Wisłą. Nad kanałem przy wejściu do Portu Praskiego powstanie kładka pieszo-rowerowa. Ważną częścią tej inwestycji  jest budowa zapór przeciwpodziowych. Przed końcem roku przewidziano podpisanie umowy na budowę wind przy moście ks. J. Poniatowskiego. Cztery zewnętrzne konstrukcje zlokalizowane będą przy Wybrzeżu Kościuszkowskim, a przy ul. Solec i przy stacji PKP Powiśle po dwie w istniejących wieżycach mostu.
 
W tym roku kontynuowany będzie program poprawy jakości dróg nieutwardzonych. Teraz trwa weryfikacja wniosków dzielnic, w kwietniu mają rozpocząć się pierwsze prace. Zajmie się nimi Zakład Remontów i Konserwacji Dróg. Więcej informacji o inwestycjach ZMID jest tutaj.
 
Zarząd Dróg Miejskich zaplanował zarówno weekendowe frezowania, jak i większe przebudowy ulic, obejmujące remonty chodników, naprawę podbudowy i zmiany poprawiające bezpieczeństwo ruchu. Na kilku ulicach zaświecą nowe latarnie, będą też nowe sygnalizacje świetlnie na niebezpiecznych skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych. Ten rok to także kolejne aktywne przejścia dla pieszych i nowe, kompleksowe prace w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
 
Tradycyjnie, wizytówką ZDM będą weekendowe frezowania, czyli remonty nawierzchni ulic trwające 54 godziny. Warszawscy drogowcy szukają już wykonawców remontów 11 ulic, m.in. Powsińskiej, B. Czecha i Traktu Brzeskiego, A.E. Odyńca, Podleśnej. Lista ulic nie jest jeszcze zamknięta - może się jeszcze zmienić w zależności od posiadanych środków i niezbędnego zakresu prac.
 
ZDM wybuduje nową sygnalizację świetlną w kilkudziesięciu miejscach. Remont oświetlenia planowany jest na takich ulicach jak Bliska, Jagiellońska, Stawki, Bartnicza i Wyszogrodzka. Planowane jest doświetlenie ok. 350 przejść dla pieszych.
 
Kontynuowany będzie kompleksowy remont ul. Miodowej i pl. Krasińskich. Dużym przedsięwzięciem będzie remont tzw. obwodnicy Targówka czyli ulic Ossowskiego, Handlowej i Myszkowskiej. Jeszcze w tym roku mieszkańcy będą mogli spacerować po nowych chodnikach, będą drogi rowerowe, nowe oświetlenie, bezpieczniejsza organizacja ruchu. I dużo zieleni -  211 nowych drzew: głównie klony, jesiony, graby i brzozy oraz w sumie 28 tys. krzewów tawuły, śnieguliczki, róży, forsycji, pięciorników i innych gatunków.

Tagi

Podziel się z innymi

Źródło: Urząd Miasta Warszawa
Reklama

Wasze komentarze

Portal wawa.net.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Pozostałe aktualności

Skwer Gwary Warszawskiej przechodzi metamorfozę

Skwer Gwary Warszawskiej przechodzi metamorfozę

Trwają zaawansowane prace na wolskim skwerze. Po modernizacji stanie się on miejscem sąsiedzkich spotkań, sportu i wydarzeń kulturalnych.

Dodano: 15.05.2025 | Komentarze: 0

Mistrzostwa Świata w żużlu na PGE Narodowym

Mistrzostwa Świata w żużlu na PGE Narodowym

Najlepsi żużlowcy świata przyjadą do Warszawy, by walczyć o punkty w Mistrzostwach Świata. W sobotę, 17 maja, na PGE Narodowym odbędzie się turniej 2025 Orlen Oil FIM Speedway Grand Prix of Poland.

Dodano: 15.05.2025 | Komentarze: 0

Pierwszy tramwaj na torze Stegny

Pierwszy tramwaj na torze Stegny

Na tory tramwajowe na ul. Św. Bonifacego wyjechał pierwszy wagon w ramach testów. Po zakończeniu prac nad siecią trakcyjną trasa na Stegny zostanie oficjalnie otwarta. Stanie się to latem — wtedy na torach pojawi się nowa linia tramwajowa nr 19, która połączy Dolny Mokotów z Dworcem Centralnym.

Dodano: 15.05.2025 | Komentarze: 0

Reklama
Międzynarodowe Targi Książki. Warszawa na cztery dni staje się polską stolicą literatury

Międzynarodowe Targi Książki. Warszawa na cztery dni staje się polską stolicą literatury

Od czwartku, 15 maja w Pałacu Kultury i Nauki i pod Kinoteką odbędą się największe w Polsce targi książki. Udział w wydarzeniu weźmie ponad 600 wystawców i wielu znakomitych twórców z kraju i z zagranicy. Gościem honorowym w tym roku jest Korea Południowa. Targi potrwają do niedzieli 18 maja. Wstęp jest bezpłatny.

Dodano: 15.05.2025 | Komentarze: 0

Wiemy, kto zaprojektuje trasę tramwajową na Zieloną Białołękę

Wiemy, kto zaprojektuje trasę tramwajową na Zieloną Białołękę

​Tramwaje Warszawskie zakończyły ocenę ofert otrzymanych w przetargu na zaprojektowanie trasy tramwajowej na wschodnią część Białołęki. Budowa tej oczekiwanej przez mieszkańców dzielnicy inwestycji powinna rozpocząć się w 2028 roku.

Dodano: 06.09.2024 | Komentarze: 0

Najczęściej czytane

Reklama
Zobacz inne fotorelacje

Wasze opinie

Pobił go i poszczuł psem, bo odmówił imprezowaniapiotrek: Co to się dzieje w tej...
Lider grupy Coma zagra soloAmeba: Wolę Roguckiego z Comą...
Illusion powraca z nowym albumemArtemon: Fantastyczna wiadomość,...
ENEMEF: Noc OskarowaKinoman: Zniewolony i Wilk z...
Bullet For My ValentineMikołaj: Bedzie miazga!!!
Reklama

Nowe na portalu

Reklama