Warszawa - Czwartek, 19.06.2025 / Imieniny: Gerwazego, Protazego, Borzysława
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

W Warszawie powstaną trzy parki wybudowane przy wsparciu Unii Europejskiej

Powstanie park Akcji „Burza” - wokół Kopca Powstania Warszawskiego, Fort V Włochy oraz park im. Cichociemnych Spadochroniarzy AK.

Warszawa

Warszawa atrakcyjna inwestycyjnie

Przedstawiciele stołecznego ratusza spotkali się 21 listopada z potencjalnymi inwestorami w siedzibie Bloomberga, w Londynie.

Warszawa

1200 nowych drzew przy stołecznych ulicach

W ciągu najbliższych trzech tygodni stolica wzbogaci się o blisko 1200 dorodnych drzew.

Warszawa

W szpitalu Grochowskim pojawił się nowy angiograf

Nowoczesny kardioangiograf został zakupiony z funduszy miasta za 2,5 mln zł.

Warszawa

28 listopada w Teatrze Dramatycznym odbędzie się koncert dla seniorów

Koncert „Świąteczna Warszawa Seniorów” będzie bezpłatny.

Warszawa

Dofinansowanie na zakup smartfonów dla niewidomych

Dofinansowanie może wynosić nawet do 2500 zł. Uczestnikami projektu jest 1000 osób niewidomych lub słabowidzących.

Warszawa

Prezydent m.st. Warszawy wnosi o delegalizacje ONR

Prezydent m.st. Warszawy kolejny raz wnosi do Ministra Sprawiedliwości i Prokuratora Generalnego o delegalizację ONR.

Warszawa

Warszawscy łyżwiarze mogą uważać sezon za otwarty

Rozpoczął się sezon miejskich ślizgawek. Pierwsza z nich zaczęła działać na Targówku. Wkrótce dołączą do niej kolejne. Łącznie w sezonie 2017/2018 uruchomionych zostanie szesnaście lodowisk.

Reklama