Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Metallica na PGE Narodowym

WARSZAWA. W środę, 21 sierpnia, na PGE Narodowym wystąpi Metallica. Będą zmiany w ruchu i funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.  

Warszawa

Nowa lokalizacja Biura Administracji i Spraw Obywatelskich

WARSZAWA. 19 sierpnia śródmiejska delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich rozpocznie funkcjonowanie w nowej lokalizacji.

Warszawa

Trwa przebudowa ul. Trakt Lubelski

WARSZAWA. Objazdy zamkniętych odcinków ulicy zostały poprowadzone ul. Wał Miedzeszyński.

Warszawa

Na warszawskim Powiślu stanął pomnik gen. Zbigniewa Ścibor–Rylskiego

WARSZAWA. Monument, w przeddzień 1 rocznicy śmierci generała, odsłonili m.in. przedstawiciele parlamentu.

Warszawa

W pasażu Wiecha stanął obelisk powstańca z Nigerii

 WARSZAWA. „Ali” był jedynym czarnoskórym powstańcem.

Warszawa

Warszawa idealnym miastem do rozwoju kariery

WARSZAWA. 93% studentów i 89% cudzoziemców ocenia Warszawę jako dobre miasto do rozwoju kariery.

Warszawa

Młodzież odda hołd małym bohaterom Powstania Warszawskiego

WARSZAWA. Przez trzy dni (31 lipca - 2 sierpnia) młodzi zawodnicy z kraju i Europy będą rywalizować na stadionie przy ul. Konwiktorskiej 6, podczas XII Międzynarodowego Turnieju Piłkarskiego o Puchar Pamięci Małego...

Warszawa

Wola, Włochy, Wilanów – prace na drogach i torach

WARSZAWA. W weekend, 27-28 lipca, warszawscy tramwajarze będą pracowali u zbiegu ulic Leszno i Okopowej.

Reklama