Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Zmiany na warszawskich drogach

WARSZAWA. W piątek, 5 lipca, wykonawca metra otworzy skrzyżowanie ulic Figara, Codziennej, Rolanda i Spójni na Zaciszu.

Warszawa

Dzienny Dom Opieki Medycznej na Białołęce już działa

 WARSZAWA. W Stołecznym Centrum Opiekuńczo-Leczniczym przy ul. Mehoffera 72/74 zakończył się remont VI oddziału

Warszawa

Ogłoszono przetarg związany z budową trasy do Wilanowa

WARSZAWA. W ciągu 18 miesięcy powstanie dokumentacja projektowa.

Warszawa

Na Lotnisko Chopina pojedzie mniej pociągów

WARSZAWA. Częściej będą jeździły autobusy linii 175, a w pojazdach WTP zostanie wprowadzone honorowanie biletów KM.  

Warszawa

Kolejny sezon Miejskiego Serwisu Rowerowego

WARSZAWA. Projekt koordynuje Biuro Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy.

Warszawa

Ulica Ząbkowska ponownie stanie się praskim deptakiem

WARSZAWA. W wakacje ulica Ząbkowska ponownie stanie się praskim deptakiem i centrum lokalnego życia. 

Warszawa

Pływalnia Delfin po modernizacji

WARSZAWA. Na modernizację pływalni „Delfin” dzielnica Wola przeznaczyła prawie 12 mln zł.

Warszawa

Wystartował przetarg na przebudowę ulic praskiego wybrzeża

WARSZAWA. Zwycięzca ogłoszonego właśnie przetargu będzie miał 24 miesiące od podpisania umowy na realizację inwestycji.

Reklama