Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Nowa przechodnia na Ursynowie

 WARSZAWA. Obok istniejącego od dziewięciu lat szpitala jednego dnia została zmodernizowana przychodnia.

Warszawa

Strefa płatnego parkowania na Pradze-Północ i Woli

 WARSZAWA. Rozbudowa metra zmienia diametralnie sytuację komunikacyjną na Woli i Pradze. 

Warszawa

Ulice miasta ponownie przejmą biegacze

 WARSZAWA. W najbliższą sobotę i niedzielę, 19 i 20 października, biegacze będą rywalizować na ulicach Śródmieścia i Rembertowa. 

Warszawa

Wybrano projektantów dwóch nowych stacji metra

WARSZAWA. Wiemy już kto wykona prace przedprojektowe oraz projekty budowlane dla dwóch nowych stacji I linii metra – A12 Plac Konstytucji oraz A16 Muranów.

Warszawa

Warszawa z bezpłatną komunikacją

WARSZAWA. W piątek, 27 września, komunikacja miejska w stolicy będzie bezpłatna. 

Warszawa

Kolejne dotacje na likwidację kopciuchów

WARSZAWA. Stolica wprowadzi nowy system dotacji do ekologicznego ogrzewania domów. 

Warszawa

Na ulicy Raszyńskiej i Handlowej będzie nowa nawierzchnia

WARSZAWA. Kierowcy pojadą po nowym asfalcie także na Białołęce.

Warszawa

Maratończycy na ulicach. Będą utrudnienia w komunikacji

WARSZAWA. W niedzielę, 29 września, tysiące śmiałków podejmie wyzwanie z królewskim dystansem podczas 41. PZU Maratonu Warszawskiego.   

Reklama