Warszawa - Poniedziałek, 06.10.2025 / Imieniny: Artura, Brunona, Fryderyki
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Wygodny kalkulator taxi

Taksówka jest szybsza od transportu miejskiego, więc wolimy korzystać z usług taxi. Do tego jedzie się nią znacznie bezpieczniej i co najważniejsze wygodniej. Każdy człowiek ma takie właśnie wyznaczniki wyboru transportu. Do...

Warszawa

Trwa sadzenie drze w parkach, na skwerach i zieleńcach

WARSZAWA. Przy stołecznych drogach, w parkach i dzielnicowych skwerach pojawi się ponad 6650 drzew. 

Warszawa

Stolica to metropolia o ogromnym potencjale inwestycyjnym

WARSZAWA. Jak wynika z raportu PwC, Warszawa i warszawski obszar metropolitalny dysponują dziś silnie i równomiernie rozwiniętymi kapitałami rozwojowymi. 

Warszawa

Mieszkanie pod klucz zaaranżowane pod Twój gust

Aranżacja wnętrz to bardzo ważna kwestia dotycząca Twojego mieszkania i tego jak będzie Ci się w nim żyło. W swoich własnych czterech ścianach należy czuć się komfortowo i dobrze. Liczy się każdy,...

Warszawa

Na stacjach Płocka, Młynów i Księcia Janusza prace budowlane dobiegają końca

WARSZAWA. Na stacjach Płocka, Młynów i Księcia Janusza prace budowlane dobiegają końca. Potem służby zewnętrzne będą mogły rozpocząć odbiory.

Warszawa

Płatność kartą – wygoda czy zagrożenie?

Plastikowy pieniądz jest bez wątpienia wygodny i coraz częściej używany na masową skalę. Jeszcze kilka lat temu w Polsce nikogo nie dziwił brak terminali płatniczych w sklepach. Obecnie często wręcz szukamy placówek,...

Warszawa

Miejski Szpital Specjalistyczny otwiera Centrum Porodów Naturalnych

WARSZAWA. To drugi tego typu oddział w stolicy, którego powstanie zostało zainspirowane rozwiązaniami funkcjonującymi w krajach europejskich.  

Warszawa

Kredyt konsolidacyjny sposobem na oddłużenie?

Problemy finansowe mogą wpędzić konsumenta w spiralę zadłużenia. Bierze on kolejny kredyt, aby spłacić wcześniejszy. Czy wyjściem z takiej sytuacji będzie konsolidacja zobowiązań kredytowych?

Reklama