Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Nowe oblicze turystyki, czyli czym Chorwacja urzekła wymagających turystów?

Współczesna turystyka to już nie tylko szeroka oferta wyjazdów do odległych zakątków świata, tanie połączenia lotnicze oraz możliwość wybierania się w spontaniczną podróż. To również coraz lepsze warunki pobytu, o czym można...

Warszawa

Weekendowe otwarcia i zamknięcia ulic

 WARSZAWA. Lista najbliższych utrudnień komunikacyjnych w stolicy.

Warszawa

Jak mądrze zaplanować własny rozwój?

Rozwój osobisty jest ważną częścią naszego życia, zarówno zawodowego, jak i prywatnego. Doskonaląc własne umiejętności czy poszerzając posiadaną wiedzę, podnosimy poczucie własnej wartości i odczuwamy ogromną satysfakcję z podejmowanych działań.

Warszawa

Wiceprezydent stolicy mówił o gospodarce odpadami

WARSZAWA. Wszystkie miasta dotknięte są nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 

Warszawa

Co warto zobaczyć w Tunezji?

Tunezja co roku pozostaje na szczycie wakacyjnej listy ulubionych kierunków Polaków. Nic dziwnego – zapewnia nam możliwość cieszenia się gorącym afrykańskim klimatem i egzotycznymi atrakcjami, a jednocześnie umożliwia korzystanie z europejskich udogodnień....

Warszawa

Mobilny Punkt Poradnictwa wrócił na ulice Warszawy

WARSZAWA. Po ulicach Warszawy, tak jak w zeszłym roku, jeździ Mobilny Punkt Poradnictwa.

Warszawa

22 listopada 2019 r. mija rok prezydentury Rafała Trzaskowskiego

WARSZAWA. 22 listopada 2019r. mija dokładnie rok od zaprzysiężenia na urząd prezydenta m.st. Warszawy Rafała Trzaskowskiego.

Warszawa

Statystyki wypadków w stolicy

Po stolicy Rosji – Moskwie, jednej z największych metropolii świata – Stambule, oraz po Petersburgu Warszawa jest najbardziej zakorkowanym miastem w Europie. Dochodzi tu również do największej liczby wypadków w skali kraju.

Reklama