Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

W niedzielę Piknik Historyczny z okazji Narodowego Święta Niepodległości

WARSZAWA. Wspólne świętowanie zacznie się na pl. Zamkowym o godz. 12.00 inscenizacją powierzenia Józefowi Piłsudskiemu urzędu Naczelnika Państwa.

Warszawa

Ruszają prace związane z przebudową ul. Górczewskiej

WARSZAWA. Roboty wykonywane są w koordynacji z budową II linii metra.

Warszawa

Jesień w Warszawie obfituje w festiwale

WARSZAWA. Warszawskie festiwale filmowe zaliczają się do najważniejszych festiwali filmowych w Polsce, przy okazji wychowując sobie grono wiernych fanów. 

Warszawa

Zmiana na ul. Patriotów

WARSZAWA. We wtorek, 12 listopada, ok. godz. 11.00 ruch z zachodniej jezdni ul. Patriotów zostanie przełożony na tymczasową drogę

Warszawa

Święto Niepodległości. Sprawdź utrudnienia

WARSZAWA. W niedzielę i poniedziałek, 10 i 11 listopada, zaplanowano wiele zgromadzeń i przemarszów, związanych z obchodami Narodowego Święta Niepodległości.

Warszawa

Skwer przy ul. Glebowej przemienił się w park kieszonkowy

WARSZAWA. Aranżacja powstała w ramach budżetu obywatelskiego.

Warszawa

Na mieszkańców stolicy czeka bezpłatna oferta kulturalno-sportowa

WARSZAWA. Warszawianki i warszawiacy tłumnie poszli do urn. W ramach podziękowania stolica ma nagrodę dla wszystkich za wzorową postawę obywatelską.

Warszawa

Od otwarcia nowych stacji drugą linią metra przejechało ponad 4 mln pasażerów

 WARSZAWA. W ciągu miesiąca od otwarcia nowych stacji na Pradze-Północ i Targówku drugą linią metra przejechało ponad 4 mln pasażerów.

Reklama