Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Grupa pseudokibiców zaatakowała pasażerów tramwaju

Niespodziewanie zamaskowani mężczyźni wtargnęli do jednego z tramwajów, wrzucając petardy oraz atakując nastolatków.

Warszawa

W parku zawaliło się drzewo. Obok były dzieci

Sytuacja miała miejsce w parku przy ul. Ratuszowej 2 tuż obok wejścia do zoo.

Warszawa

Wywrotka ciężarówki. Wysypały się puszki z piwem

Do zdarzenia doszło na węźle Piłsudskiego na trasie S8. Ciężarówka przewróciła się na bok. Rozsypały się setki puszek.

Warszawa

Dym w jednym z pociągów

Funkcjonariusze straży pożarnej sprawdzają pojazd.

Warszawa

Dziś Masa Krytyczna. Uwaga na utrudnienia w ruchu

Rowerzyści spotkają się równo o godz. 18 na placu Zamkowym. Stamtąd wyjadą w stronę centrum.

Warszawa

Potrąciła strażnika miejskiego, bo nie chciała się zatrzymać do kontroli

Dziś kobiecie postawione zostaną zarzuty. Prawdopodobne, że kierująca odpowie za naruszenie nietykalności cielesnej funkcjonariusza.

Warszawa

Od połowy czerwca remont ul. Kleszczowej

Jeszcze do niedawna zapowiadano, że na czas modernizacji ul. Kleszczowa zostanie całkowicie zamknięta. Tak jednak nie będzie.

Warszawa

Zlikwidowano wyrwę przy ul. Kruczej

W rejonie ul. Kruczej pojawiła się wyrwa, która uniemożliwiała ruch w tej części stolicy. Usterkę już zlikwidowano.

Reklama