Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Autobus zderzył się z osobówką

Kolizja miała miejsce przy ul. Wawelskiej. Do zderzenia doszło dziś rano.

Warszawa

Gigantyczny korek na Wisłostradzie! Przedłużyły się roboty drogowe

W związku z nieukończonymi pracami nocnymi na fragmencie Wisłostrady ciągnącym się od Mostu Grota do ul. Krasińskiego, konieczne było kontynuowanie robót także w ciągu dnia.

Warszawa

Wykolejenie tramwaju przy Wołoskiej

Do zdarzenia doszło na skrzyżowaniu ul. Wołoskiej oraz Rzymowskiego. Pojawiły się problemy w ruchu.

Warszawa

Ponad 100 aut do odholowania

Pomimo apelu o nieparkowanie w kilku wyznaczonych miejscach na terenie Warszawy, wielu kierowców stolicy nie zastosowało się do zakazów.

Warszawa

Zapoznali się z ofertami chętnych na budowę obwodnicy Marek

Zgłosiło się 11 przedsiębiorstw. Kto przejdzie do drugiego etapu przetargu?

Warszawa

Mgła niegroźna dla kierowców

Wcześnie rano nad stolicą pojawiła się duża mgła. Nie była ona jednak groźna dla kierowców.

Warszawa

Uwaga warszawianie! Dziś utrudnienia w ruchu

Problemy komunikacyjne występują od rana. Powodem ograniczeń są obchody Święta Wolności oraz pobyt prezydenta Baracka Obamy i 40 innych delegacji w stolicy.

Warszawa

Zderzenie przy Południowej Obwodnicy Warszawy

W wyniku uderzenia doszło do zakleszczenia kobiety. Musieli przyjechać z pomocą strażacy.

Reklama