Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Ułatwią dojazd na Orange Warsaw Festival

W związku ze startującym dziś, jednym z największych przedsięwzięć muzycznych w Polsce, władze miasta postanowiły uruchomić dodatkowe autobusy i tramwaje. Wydłużony będzie także kurs metro.

Warszawa

Od dziś objazdy linii 177, 178 i 717

Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że autobusy linii 177, 178 oraz 717 pojadą dziś objazdami.

Warszawa

Uwaga kierowcy! Utrudnienia przy al. Jerozolimskich

Rozpoczyna się wymiana nawierzchni przy al. Jerozolimskich. W związku z tym wystąpią problemy w ruchu.

Warszawa

Zabiorą się za przejście przy ul. Emilii Plater

W tej części stolicy dotychczasowej przejście dla pieszych pozostawia wiele do życzenia. Konieczna jest gruntowna modernizacja.

Warszawa

Zamierzał ukraść auto na oczach właściciela

Do zdarzenia doszło na Trakcie Brzeskim.

Warszawa

Wyremontują wiadukt przy Łopuszańskiej

Pierwsze prace wystartują jeszcze w czerwcu.

Warszawa

Zabił węża, rzucając nim o chodnik

26-latek usłyszał już zarzuty. Maksymalnie grozi mu do dwóch lat pozbawienia wolności.

Warszawa

Warszawskie baseny już czynne

Z czterech odkrytych pływalni ulokowanych w stolicy można będzie korzystać w najbliższych dniach.

Reklama