Warszawa - Czwartek, 21.08.2025 / Imieniny: Joanny, Kazimiery, Wiktorii
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Zapadnięta studzienka przyczyną gigantycznych korków i kolizji

W wyniku zapadnięcia się studzienki na Trasie Armii Krajowej tworzą się gigantyczne korki. Zatory stały się powodem porannej kolizji.

Warszawa

Kolejne zmiany w kursach pociągów Kolei Mazowieckich

Przekształcenia w dotychczasowych rozkładach jazdy środków transportu Kolei Mazowieckich mają wynikać z remontów prowadzonych przez PKP.

Warszawa

Tragedia niedaleko Warszawy. Auto zderzyło się z Polskim Busem

W pobliżu Mławy doszło do śmiertelnego wypadku drogowego. Samochód osobowy uległ kolizji z autokarem Polski Bus.

Warszawa

Pod wpływem alkoholu wezwała policję i pogotowie

55-latka podwarzawskiej miejscowości Zakręt pod wpływem upojenia alkoholowego wezwała pogotowie i policję. Jak się okazało nie było żadnego zagrożenia.

Warszawa

Prawie 240 km/h

Funkcjonariuszom policji udało się zatrzymać kierowcę, zajeżdżając mu drogę. Inaczej mężczyzna nie zatrzymałby się, bo po sygnale policjantów zaczął uciekać.

Warszawa

Startuje Warszawska Masa Krytyczna

Dziś o godz. 18 startuje Warszawska Masa Krytyczna. Miejsce zbiórki tradycyjnie na Placu Zamkowym.

Warszawa

Od dziś frezowanie ulic

W dniu dzisiejszym rozpoczynają się pierwsze prace nad frezowaniem nawierzchni warszawskich ulic.

Warszawa

Utrudnienia w ruchu w związku z uroczystościami z okazji kanonizacji

Ze względu na weekendowe uroczystości warszawscy kierowcy muszą przyszykować się na duże utrudnienia w ruchu.

Reklama