Warszawa - Czwartek, 21.08.2025 / Imieniny: Joanny, Kazimiery, Wiktorii
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Ponad 26 mln zł niewypłaconych pensji

Jak wynika ze statystyk na sumę ponad 26 mln zł szacowane są zaległości mazowieckich przedsiębiorców, którzy nie wypłacili w terminie wynagrodzenia swoim pracownikom.

Warszawa

Poważny wypadek przy Czerniakowskiej. Są ranni

W dniu wczorajszym około godz. 10 doszło do poważnego wypadku drogowego, jaki miał miejsce w rejonie ul. Czerniakowskiej w Warszawie.

Warszawa

Znaleźli setki kilogramów granatów

Funkcjonariusze policji przeprowadzili kontrolę lasów usytuowanych niedaleko Warszawy. Akcja pozwoliła na odnalezienie 150 kilogramów granatów.

Warszawa

Montaż schodów ruchomych na stacji Rondo ONZ

Inwestycja dobiega końca. Na chwilę obecną trwa montaż schodów ruchomych.

Warszawa

Dwie godziny z Warszawy do Katowic

Prowadzony jest remont torów na odcinku Zawiercie – Dąbrowa Górnicza – Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa.

Warszawa

Orlen Warsaw Marathon już w niedzielę. Będą utrudnienia

Od jutra będą utrudnienia w związku z maratonem, jaki zaplanowany został na niedzielę (13.04). Kilkanaście ulic warszawskich zostanie zamkniętych.

Warszawa

1,6 mln zł strat na skutek pożarów traw

W bieżącym roku straty finansowe poniesione na skutek pożarów traw wynoszą 1,6 mln zł.

Warszawa

Uwaga pasażerowie komunikacji miejskiej! W obiegu fałszywe bilety

Jak poinformował Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, w obiegu znajduje się kilka tysięcy podrobionych biletów autobusowych. Na razie nie wiadomo jak wysokie są straty ZTM, jednak niewykluczone, że będzie to gigantyczna suma...

Reklama