Warszawa - Czwartek, 21.08.2025 / Imieniny: Joanny, Kazimiery, Wiktorii
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Drzewo przerwóciło się na samochód

Wypadek miał miejsce przy ul. Mińskiej. Auto zostało zniszczone.

Warszawa

Rolkarze opanowali stolicę

Wyjazd rolkarzy miał miejsce równo o 20.30. W przejeździe udział wzięło około tysiąca osób.

Warszawa

Autobus zderzył się z osobówką

Kolizja miała miejsce przy ul. Wawelskiej. Do zderzenia doszło dziś rano.

Warszawa

Gigantyczny korek na Wisłostradzie! Przedłużyły się roboty drogowe

W związku z nieukończonymi pracami nocnymi na fragmencie Wisłostrady ciągnącym się od Mostu Grota do ul. Krasińskiego, konieczne było kontynuowanie robót także w ciągu dnia.

Warszawa

Wykolejenie tramwaju przy Wołoskiej

Do zdarzenia doszło na skrzyżowaniu ul. Wołoskiej oraz Rzymowskiego. Pojawiły się problemy w ruchu.

Warszawa

Ponad 100 aut do odholowania

Pomimo apelu o nieparkowanie w kilku wyznaczonych miejscach na terenie Warszawy, wielu kierowców stolicy nie zastosowało się do zakazów.

Warszawa

Zapoznali się z ofertami chętnych na budowę obwodnicy Marek

Zgłosiło się 11 przedsiębiorstw. Kto przejdzie do drugiego etapu przetargu?

Warszawa

Mgła niegroźna dla kierowców

Wcześnie rano nad stolicą pojawiła się duża mgła. Nie była ona jednak groźna dla kierowców.

Reklama