Warszawa - Środa, 20.08.2025 / Imieniny: Bernarda, Sobiesława, Samuela
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Podsumowano długi weekend na drogach stolicy

Łącznie doszło do 24 kolizji, w wyniku których zmarła jedna osoba a 26 zostało rannych.

Warszawa

Wypadek przy Sprawnej. Są utrudnienia

Do zdarzenia doszło między Sprawną a Modlińską. Jedna osoba trafiła do szpitala.

Warszawa

Metro przeprowadzi szkolenia

Szkolenie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa. Dzięki temu uda się zaznajomić pasażerów z tym, w jaki sposób zachować się w sytuacjach awaryjnych.

Warszawa

Od dziś rusza pociąg Białowieża

Najpierw planowano uruchomić połączenie w piątek. Ostatecznie zdecydowano się na dziś.

Warszawa

O dwa fotoradary mniej. Jeden chwilowo, drugi na stałe

Tymczasowo zniknął radar przy Trakcie Brzeskim. Na stałe przy ul. Czecha.

Warszawa

Od dziś zamkną odcinek Jagiellońskiej

Powodem utrudnień drogowych jest kolejny etap robót przy estakadzie Trasy Toruńskiej.

Warszawa

Roboty na Łopuszańskiej jednak tydzień później

Modernizacja kolejnego fragmentu wiaduktu przy ul. Łopuszańskiej wiąże się z następnymi utrudnieniami w stolicy.

Warszawa

Frog zatrzymany

Robert N. odpowie, ale nie tylko za szaloną jazdę po Warszawie.

Reklama