WARSZAWA. Przedstawiciele stołecznego ratusza spotkali się 21 listopada z potencjalnymi inwestorami w siedzibie Bloomberga, w Londynie. Warszawa zaprezentowała swoją ofertę dla inwestorów w kontekście zmieniającej się rzeczywistości w Europie.
Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy oraz Katarzyna Włodek-Makos, dyrektor Biura Rozwoju Gospodarczego Miasta podczas wizyty w Londynie rozmawiali z firmami potencjalnie zainteresowanymi relokacją swojego biznesu do Warszawy.
Zmiana uwarunkowań gospodarczych, ekonomicznych i politycznych (Brexit) w Europie stwarza szansę zaistnienia stolicy Polski na arenie międzynarodowej. Prowadzone rozmowy znacząco zwiększają możliwość znalezienia się Warszawy na liście docelowych lokalizacji biznesu kluczowych, międzynarodowych instytucji.
– Warszawa to miasto innowacyjne i dynamicznie rozwijające się. Jest liderem Europy Środkowo-Wschodniej ze względu na atrakcyjną lokalizację, dostępność kapitału czy nieustannie rozwijającą się infrastrukturę, dzięki której jakość życia poprawia się każdego roku. O wyjątkowym charakterze miasta stanowi również jego zielony charakter i bezpośredni kontakt z naturą. Dzisiaj zmieniamy akcent naszego przekazu. Teraz chcemy położyć jeszcze większy nacisk na zachęcenie inwestorów do przyjrzenia się obiecującym perspektywom stolicy oraz do podjęcia decyzji o ulokowaniu inwestycji właśnie w Warszawie – mówi Michał Olszewski, zastępca Prezydent m.st. Warszawy.
Stolica Polski pretenduje do bycia wiodącym miastem usługowym. W ostatnich latach Warszawa stała się ważnym ośrodkiem finansowym. Wysoki poziom kształcenia studentów, wykwalifikowani pracownicy, silna infrastruktura miasta, dostępność powierzchni biurowej i mieszkaniowej oraz relatywnie niskie koszty pozwalają konkurować z najbardziej znaczącymi miastami w Europie.
Spotkanie odbyło się na zaproszenie partnerów, z którymi m.st. Warszawa współpracuje m.in. przy okazji udziału w targach inwestycyjnych w Cannes i Monachium. Towarzyszy mu emisja pięciominutowego programu o Warszawie w międzynarodowej stacji informacyjnej Euronews w dniach 20-26 listopada 2017 r. oraz reklama w magazynie pokładowym British Airlines.