Warszawa - Czwartek, 19.06.2025 / Imieniny: Gerwazego, Protazego, Borzysława
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

W Warszawie powstaną trzy parki wybudowane przy wsparciu Unii Europejskiej

Powstanie park Akcji „Burza” - wokół Kopca Powstania Warszawskiego, Fort V Włochy oraz park im. Cichociemnych Spadochroniarzy AK.

Warszawa

Warszawa atrakcyjna inwestycyjnie

Przedstawiciele stołecznego ratusza spotkali się 21 listopada z potencjalnymi inwestorami w siedzibie Bloomberga, w Londynie.

Warszawa

1200 nowych drzew przy stołecznych ulicach

W ciągu najbliższych trzech tygodni stolica wzbogaci się o blisko 1200 dorodnych drzew.

Warszawa

W szpitalu Grochowskim pojawił się nowy angiograf

Nowoczesny kardioangiograf został zakupiony z funduszy miasta za 2,5 mln zł.

Warszawa

28 listopada w Teatrze Dramatycznym odbędzie się koncert dla seniorów

Koncert „Świąteczna Warszawa Seniorów” będzie bezpłatny.

Warszawa

Dofinansowanie na zakup smartfonów dla niewidomych

Dofinansowanie może wynosić nawet do 2500 zł. Uczestnikami projektu jest 1000 osób niewidomych lub słabowidzących.

Warszawa

Prezydent m.st. Warszawy wnosi o delegalizacje ONR

Prezydent m.st. Warszawy kolejny raz wnosi do Ministra Sprawiedliwości i Prokuratora Generalnego o delegalizację ONR.

Warszawa

Warszawscy łyżwiarze mogą uważać sezon za otwarty

Rozpoczął się sezon miejskich ślizgawek. Pierwsza z nich zaczęła działać na Targówku. Wkrótce dołączą do niej kolejne. Łącznie w sezonie 2017/2018 uruchomionych zostanie szesnaście lodowisk.

Reklama