Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Awantura kierowców i atak gazem

W dniu wczorajszym doszło pomiędzy dwoma kierowcami do awantury, w wyniku której jeden z mężczyzn użył gazu pieprzowego.

Warszawa

Tramwaj zderzył się z „osobówką”

Do wypadku doszło przy skrzyżowaniu ul. Grochowskiej i Wspólnej Drogi. Sytuacja miała miejsce około godz. 18.

Warszawa

Uwaga kierowcy! Zamknięty odcinek Kadetów

Zamknięty został fragment ul. Kadetów. Utrudnienia w ruchu w tej części miasta wprowadzone zostały dziś.

Warszawa

Pożyczka na 400 mln zł

Władze województwa mazowieckiego podejmą starania o uzyskanie pożyczki w wysokości 400 mln zł.

Warszawa

Niespełna 80 mln zł na budowę torów

Przetarg na dokończenie torów przy ul. Powstańców Śląskich wygrała polska placówka hiszpańskiego przedsiębiorstwa Balzola. Łącznie wybudowanych ma być ponad pięć kilometrów torów.

Warszawa

Śmiertelny wypadek przy ul. Wolskiej

Do śmiertelnego wypadku doszło przy ul. Wolskiej. Wczoraj w godzinach popołudniowych starsza kobieta została potrącona przez tira.

Warszawa

Prawie 30 milionowe oszczędności

W tym roku o 28 mln mniej niż w roku minionym wydano na odśnieżanie stolicy. Powód? Wyjątkowo łaskawa zima.

Warszawa

Nowe oddziały warszawskiego WORD-u

Wszyscy kursanci przystępujący do egzaminu na prawo jazdy będą z całego regionu mazowieckiego będą mieli do dyspozycji nie tylko główne placówki WORD-u tak jak miało to miejsce dotychczas, ale i dodatkowe oddziały.

Reklama