Warszawa - Poniedziałek, 18.08.2025 / Imieniny: Heleny, Bronisława, Ilony
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Ponad 26 mln zł niewypłaconych pensji

Jak wynika ze statystyk na sumę ponad 26 mln zł szacowane są zaległości mazowieckich przedsiębiorców, którzy nie wypłacili w terminie wynagrodzenia swoim pracownikom.

Warszawa

Poważny wypadek przy Czerniakowskiej. Są ranni

W dniu wczorajszym około godz. 10 doszło do poważnego wypadku drogowego, jaki miał miejsce w rejonie ul. Czerniakowskiej w Warszawie.

Warszawa

Znaleźli setki kilogramów granatów

Funkcjonariusze policji przeprowadzili kontrolę lasów usytuowanych niedaleko Warszawy. Akcja pozwoliła na odnalezienie 150 kilogramów granatów.

Warszawa

Montaż schodów ruchomych na stacji Rondo ONZ

Inwestycja dobiega końca. Na chwilę obecną trwa montaż schodów ruchomych.

Warszawa

Dwie godziny z Warszawy do Katowic

Prowadzony jest remont torów na odcinku Zawiercie – Dąbrowa Górnicza – Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa.

Warszawa

Orlen Warsaw Marathon już w niedzielę. Będą utrudnienia

Od jutra będą utrudnienia w związku z maratonem, jaki zaplanowany został na niedzielę (13.04). Kilkanaście ulic warszawskich zostanie zamkniętych.

Warszawa

1,6 mln zł strat na skutek pożarów traw

W bieżącym roku straty finansowe poniesione na skutek pożarów traw wynoszą 1,6 mln zł.

Warszawa

Uwaga pasażerowie komunikacji miejskiej! W obiegu fałszywe bilety

Jak poinformował Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, w obiegu znajduje się kilka tysięcy podrobionych biletów autobusowych. Na razie nie wiadomo jak wysokie są straty ZTM, jednak niewykluczone, że będzie to gigantyczna suma...

Reklama