Warszawa - Piątek, 20.06.2025 / Imieniny: Bogny, Florentyny, Bożeny
Reklama

Od 23 marca ograniczenie pracy urzędów

Dodano:

fot. Pixabay
fot. Pixabay
Od poniedziałku, 23 marca do odwołania następuje ograniczenie pracy urzędów do godz. 16:00.
 
Zmiana godzin pracy dotyczy wszystkich komórek urzędu miasta, które dotychczas w poniedziałki obsługiwały mieszkańców do godziny 18.00, w tym urzędów stanu cywilnego, urzędów dzielnic i delegatur Biura Administracji i Spraw Obywatelskich (BAiSO).
 
Informacje o tym, jak załatwić sprawę urzędową bez wychodzenia z domu można znaleźć w informacjach poniżej:
 
Odłóż osobistą wizytę w urzędzie
Dla bezpieczeństwa swojego i innych mieszkańców, ograniczmy wizyty w urzędzie do niezbędnego minimum. Jeśli sprawa, którą masz do załatwienia, nie jest pilna odłóż osobistą wizytę w miejskiej placówce.
 
Zarezerwuj termin wizyty online
Jeśli musisz przyjść do urzędu, umów się na konkretny dzień i godzinę za pośrednictwem miejskiego systemu rezerwacje.um.warszawa.pl. Dzięki temu, skrócisz czas swojej wizyty do minimum. W systemie można też sprawdzić aktualny stan kolejki w danym urzędzie. Pamiętaj, aby chronić swoich bliskich – na czas wizyty w urzędzie pozostaw dziecko pod opieką, aby ograniczać ryzyko zakażenia wirusem.
 
Zadzwoń, napisz maila, sprawdź w Internecie
Wiele spraw urzędowych można załatwić przez Internet. Na portalu warszawa19115.pl i miejskich instytucji mieszkańcy mogą znaleźć karty informacyjne z opisem poszczególnych spraw. Dostępne w sieci druki, formularze i wnioski wystarczy wydrukować i wypełnić, a następnie wysłać do urzędu, bez konieczności osobistej wizyty w placówce. Jeśli chcemy zapytać o szczegóły naszej sprawy, w pierwszej kolejności zadzwońmy lub wyślijmy maila do urzędu zamiast przychodzić osobiście.
Jak założyć konto internetowe do załatwiania spraw urzędowych?
Na stronie epuap.gov.pl można założyć konto do załatwiania spraw urzędowych przez Internet.
Wnioski o udzielenie pomocy finansowej z zakresu świadczeń rodzinnych, m.in.: świadczenie wychowawcze (500+), świadczenie „Dobry start” (300+), zasiłek rodzinny, zasiłek pielęgnacyjny, fundusz alimentacyjny można składać za pośrednictwem portalu empatia.
 
Co ważne, jeśli na etapie składania wniosku wybierzemy elektroniczny sposób komunikacji, to cała procedura (np. decyzje, wezwania) zostanie przeprowadzona w ten sposób, bez konieczności osobistych wizyt w urzędzie czy odbioru pism na poczcie. Do złożenia wniosku wystarczy profil zaufany – informacje, w jaki sposób go założyć znajdują się na stronie gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany.
 
Korzystaj z usług Warszawa 19115 czynnego non-stop
Do dyspozycji mieszkańców jest również całodobowe Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, gdzie można m.in. zgłosić awarię lub interwencję służb miejskich. Usługi i informacje są dostępne na portalu warszawa19115.pl, za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mobilnej oraz pod numerem telefonu 19115 czynnym całą dobę. Każde zgłoszenie otrzymuje numer, dzięki któremu można sprawdzić, na jakim etapie znajduje się sprawa.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Wyłudził aż 90 tys. zł. Szuka go policja

Trwają poszukiwania mężczyzny, który wyłudził od poszkodowanego aż 90 tys. zł.

Warszawa

Racja po stronie regionu

Stawka była duża, bo walczono o gigantyczną kwotę 200 mln zł.

Warszawa

Zniszczył 5 aut. Swoje porzucił

Do zdarzenia doszło wczoraj rano w miejscowości Ząbki.

Warszawa

Wznowią ruch w ciągu Prostej i Świętokrzyskiej

Przejazd w tej okolicy dotychczas był niemożliwy ze względu na roboty, jakie prowadzone były nad odcinkiem II linii metra.

Warszawa

Utrudnienia weekendowe na Modlińskiej

Ponownie mieszkańcy stolicy będą musieli się uzbroić w cierpliwość.

Warszawa

Duże korki. Był wypadek przy Wołoskiej

Do zdarzenia doszło dziś o godz. 5.00.

Warszawa

Usterka tramwaju linii 26

Do zdarzenia doszło wczoraj wieczorem. Awarii uległ tramwaj linii 26.

Reklama