Warszawa - Sobota, 21.06.2025 / Imieniny: Alicji, Alojzego, Rudolfa
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Potrącenie pieszej na skrzyżowaniu Wrocławskiej i Powstańców Śląskich

Ok. godz. 14 doszło do potrącenia pieszej w rejonie skrzyżowania ul. Wrocławskiej i Powstańców Śląskich w Warszawie.

Warszawa

Otwarto ul. Nowolazurową

Wczoraj miało miejsce oficjalne otwarcie ul. Nowolazurowej. Symboliczną wstęgę przecięto przed godz. 13.

Warszawa

Awaria sieci energetycznej. Tramwaje stanęły w miejscu

Wczoraj w godzinach popołudniowych pojawił się problem z siecią energetyczną. Dlatego też wstrzymano ruch w kilku częściach Warszawy.

Warszawa

Ogłoszono przetarg. Kto wykona kolejny odcinek autostrady A2?

Poszukiwany jest wykonawca następnego zadania związanego z zaprojektowaniem oraz budowa odcinka autostrady A2.

Warszawa

Pożar w sklepie rowerowym

Dziś rano doszło do wybuchu pożaru w obiekcie trzykondygnacyjnym w rejonie ulicy Kajki oraz Wygodnej.

Warszawa

Wypadek na moście Siekierkowskim

Najechały na siebie dwa pojazdy. Kolizja wywołała spory korek.

Warszawa

Poniedziałkowe zderzenie trzech aut w miejscowości Łazy

Do wypadku drogowego w miejscowości Łazy w rejonie Janek doszło w poniedziałek, po godz. 16.

Warszawa

Nowolazurowa w trakcie budowy

Na chwilę obecną trwa kolejny etap budowy ul. Nowolazurowej. Będą duże utrudnienia.

Reklama