Warszawa - Sobota, 21.06.2025 / Imieniny: Alicji, Alojzego, Rudolfa
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Wykradli odważniki z siłowni. Sprzęt ważył łącznie ok. 100 kg

WARSZAWA. Winnymi kradzieży są trzej mężczyźni. Wyniesione elementy wyposażenia oddali za zaledwie 100 zł paserowi.

Warszawa

Czapla siedziała na śniegu

WARSZAWA. Ekopatrol interweniował po tym, jak na jednym z obiektów na Trakcie Brzeskim dostrzeżono wymarzniętą czaplę.

Warszawa

Lotnisko Chopina z rekordową liczbą pasażerów

Warszawskie lotnisko w 2015 roku obsłużyło dokładnie 11 111 111 pasażerów. Tak dobrego wyniku port nie miał jeszcze nigdy.

Warszawa

Auto przejechało po mężczyźnie leżącym na szosie

Poszkodowany doznał na tyle silnych obrażeń, że zmarł w szpitalu.

Warszawa

Gigantyczny korek przy Dworcu Zachodnim

Dwa auta blokowały przejazd tunelem w rejonie Dworca Zachodniego.

Warszawa

Do 10 lat więzienia za przestępstwa narkotykowe

Policja zatrzymała Jacka M. Mężczyzna był poszukiwany listem gończym. Wreszcie odpowie za przestępstwa narkotykowe, jakich się dopuścił.

Warszawa

Pożar samochodu

W Ursusie doszło do pożaru samochodu osobowego. Do zdarzenia doszło w nocy.

Warszawa

Policja szukała go 4 listami gończymi. Znaleźli go na stacji warszawskiego metra

Mężczyzna, którego w niedzielę zatrzymali funkcjonariusze p

Reklama