Warszawa - Sobota, 21.06.2025 / Imieniny: Alicji, Alojzego, Rudolfa
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Południowa Obwodnica Warszawy. Rozpoczęto odwierty

WARSZAWA. Przedsiębiorstwo Astaldi realizuje prace budowlane związane z budową tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy.

Warszawa

Wybrano rektora Uniwersytetu Warszawskiego

WARSZAWA. Prof. Marcin Pałys ponownie został wybrany na stanowisko rektora Uniwersytetu Warszawskiego.

Warszawa

Wypadek przy al. Szucha. Nie żyje jedna osoba

WARSZAWA. W centrum Warszawy miał miejsce poważny wypadek, który zakończył się śmiercią mężczyzny.

Warszawa

Nowe przystanki Warszawskiej Kolei Dojazdowej

WARSZAWA. Wiaty będą przestronne, estetyczne ale proste konstrukcyjnie.

Warszawa

Potrącenie na ul. Marszałkowskiej

Warszawa. Tramwaj potrącił mężczyznę na ul. Marszałkowskiej.

Warszawa

Podczas prac natrafili na niewybuchy

WARSZAWA. W trakcie prac budowlanych realizowanych na Woli natrafiono na materiały wybuchowe.

Warszawa

Od dziś roboty budowlane w rejonie Białołęki

WARSZAWA. Ekipa robotnicza zajmuje się wyrównywaniem powierzchni ulic. Są utrudnienia w płynności jazdy.

Warszawa

Wypadek auta z materiałami radioaktywnymi

WARSZAWA. Kilka godzin nieczynny był przejazd odcinkiem drogi krajowej nr 50. Funkcjonariusze pracowali na miejscu wypadku, w którym uczestniczył pojazd osobowy i ciężarówka transportująca materiały radioaktywne.

Reklama