Warszawa - Środa, 06.08.2025 / Imieniny: Jakuba, Sławy, Sykstusa
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Komisja Europejska weźmie udział w Warszawskim Festiwalu Konesera

WARSZAWA. Komisja Europejska weźmie udział w II edycji Warszawskiego Festiwalu Konesera.   

Warszawa

Autobusy po uruchomieniu linii metra M2

 WARSZAWA. Znamy szczegółowe propozycje zmian w układzie komunikacyjnym.

Warszawa

Działania podejmowane w związku z awarią kolektora

WARSZAWA. Na miejscu awarii wciąż pracują eksperci. Ich zadaniem jest określenie przyczyn.

Warszawa

Studenci Uniwersytetu w Chicago przyjechali do Warszawy

WARSZAWA. To ich pierwsza wizyta, podczas której zapoznają się z potencjalnymi pracodawcami.

Warszawa

Mieszkańcy mogą bezpiecznie korzystać z dostarczanej wody

WARSZAWA. Awaria miejskiego kolektora przesyłowego nie ma żadnego wpływu na jakość warszawskiej kranówki.

Warszawa

Awaria kolektora w Warszawie

 WARSZAWA. Sztab kryzysowy pracuje nad jak najszybszym ustaleniem przyczyn i usunięciem awarii miejskiego kolektora przesyłowego.

Warszawa

Piknik z Klimatem na zakończenie wakacji

WARSZAWA. Hasło XII odsłony brzmi „Warszawa – Miasto z klimatem”.

Warszawa

Otwarto gabinety ginekologiczne dla pacjentek z niepełnosprawnościami

WARSZAWA. Ułatwieniem będzie nie tylko sprzęt, ale przede wszystkim forma zapisów i przebieg samej wizyty lekarskiej. 

Reklama