Warszawa - Środa, 06.08.2025 / Imieniny: Jakuba, Sławy, Sykstusa
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Święto Niepodległości. Sprawdź utrudnienia

WARSZAWA. W niedzielę i poniedziałek, 10 i 11 listopada, zaplanowano wiele zgromadzeń i przemarszów, związanych z obchodami Narodowego Święta Niepodległości.

Warszawa

Skwer przy ul. Glebowej przemienił się w park kieszonkowy

WARSZAWA. Aranżacja powstała w ramach budżetu obywatelskiego.

Warszawa

Na mieszkańców stolicy czeka bezpłatna oferta kulturalno-sportowa

WARSZAWA. Warszawianki i warszawiacy tłumnie poszli do urn. W ramach podziękowania stolica ma nagrodę dla wszystkich za wzorową postawę obywatelską.

Warszawa

Od otwarcia nowych stacji drugą linią metra przejechało ponad 4 mln pasażerów

 WARSZAWA. W ciągu miesiąca od otwarcia nowych stacji na Pradze-Północ i Targówku drugą linią metra przejechało ponad 4 mln pasażerów.

Warszawa

Nowa przechodnia na Ursynowie

 WARSZAWA. Obok istniejącego od dziewięciu lat szpitala jednego dnia została zmodernizowana przychodnia.

Warszawa

Strefa płatnego parkowania na Pradze-Północ i Woli

 WARSZAWA. Rozbudowa metra zmienia diametralnie sytuację komunikacyjną na Woli i Pradze. 

Warszawa

Ulice miasta ponownie przejmą biegacze

 WARSZAWA. W najbliższą sobotę i niedzielę, 19 i 20 października, biegacze będą rywalizować na ulicach Śródmieścia i Rembertowa. 

Warszawa

Wybrano projektantów dwóch nowych stacji metra

WARSZAWA. Wiemy już kto wykona prace przedprojektowe oraz projekty budowlane dla dwóch nowych stacji I linii metra – A12 Plac Konstytucji oraz A16 Muranów.

Reklama