Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Ponad 600 lokali na Starej i Nowej Pradze ma szansę wzbogacić ofertę handlową prawobrzeżnej Warszawy

WARSZAWA. Miasto podpisało umowę na opracowanie koncepcji zarządzania lokalami usługowymi na praskich ulicach.

Warszawa

31 marca ulice Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście zamienią się w weekendowy deptak

 WARSZAWA. Do połowy października wyłączany będzie ruch od ronda gen. Ch. de Gaulle’a do ul. Senatorskiej.

Warszawa

Mieszkańcy już mogą korzystać z nowej pływalni w ośrodku „Inflancka”

WARSZAWA. Ośrodek „Inflancka” planuje poszerzyć swoją ofertę o nowoczesny kompleks saun. 

Warszawa

Warszawa walczy o motocykle na buspasach

 WARSZAWA. O możliwość poruszania się po warszawskich buspasach zabiegają od lat sami motocykliści.

Warszawa

Niższe opłaty za wodę i ścieki

WARSZAWA. Warszawscy wodociągowcy wystąpili o obniżenie ceny za wodę i odprowadzenie ścieków. Nowa, niższa taryfa ma obowiązywać przez trzy lata. 

Warszawa

Zakończono prace konserwatorskie w kościele św. Anny

WARSZAWA. Dotacja m.st. Warszawy dla kościoła św. Anny wyniosła 414 tys. zł co stanowiło 55% kosztów całkowitych. 

Warszawa

Wkrótce poznamy projekt nowego Centrum Edukacji Ekologicznej

WARSZAWA. Centrum Edukacji Ekologicznej o krok bliżej. Inwestycja powstanie w przyszłym roku w kompleksie Lasu Młocińskiego.

Warszawa

Trwają prace drogowców na ul. Miodowej

WARSZAWA. Przebudowa ul. Miodowej i pl. Krasińskich wchodzi w kolejny etap prac – rozpoczną się roboty na jezdni.

Reklama