Warszawa - Wtorek, 04.11.2025 / Imieniny: Karola, Olgierda, Emeryka
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Komunikacja miejska w czasie ferii

WARSZAWA. Od 10 do 21 lutego uczniowie i studenci będą odpoczywać od nauki.

Warszawa

Wideodomofon idealny do domu

Nowoczesny, jednolokatorski wideodomofon VDP-38A5 z serii Eura 2 Easy pozwala na komunikację z osobą dzwoniącą i zwalnianie rygla elektromagnetycznego. Realizuje kontrolę strefy wejścia i podnosi poziom bezpieczeństwa strzeżonego budynku.

Warszawa

Utrudnienia na drogach i prace wodociągowe

 WARSZAWA. Utrudnienia potrwają od 8 do 12 lutego.

Warszawa

Olimpiada przedmiotowa – jak się do niej przygotować?

 Olimpiada przedmiotowa może być jedynie ciekawą przygodą w szkolnym życiu ucznia, ale może także stanowić przepustkę na wymarzone studia lub poważne wyzwanie. Przy tym drugim podejściu jednak należy wziąć pod uwagę, że...

Warszawa

Warszawiacy chcą mieszkać na Bemowie? Aż ¾ mieszkań sprzedano w 3 dni.

 W dniach 2-4 października 2015r. Nexity, inwestor budujący osiedle My Bemowo przy ul. Batalionów Chłopskich w Warszawie, zorganizował Dni Otwarte. Po mieszkania szybko ustawiła się kolejka chętnych, a w 3 dni sprzedano...

Warszawa

Trwa konkurs na najlepsze inicjatywy pozarządowe

WARSZAWA. W konkursie S3KTOR do 11 lutego mieszkańcy mogą zgłosić inicjatywy i organizacje, które zrealizowały najciekawsze projekty.

Warszawa

Jak efektywnie przyswajać angielski - 5 porad od Preply

Nie ulega wątpliwości, iż angielskiego warto się uczyć, jednak to w jaki sposób to robić, nie jest już tak oczywiste.

Warszawa

Na metrze w Bródnie wylano już beton

WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno.

Reklama