22 października, w ponad 100 kameralnych księgarniach w całej Polsce, po raz trzeci odbędzie się Noc Księgarń,. W stolicy udział w akcji weźmie blisko 30 placówek. Wydarzenie odbywa się pod patronatem prezydenta m.st. Warszawy.
Trzecia edycja Nocy Księgarń będzie obfitowała w spotkania autorskie, debaty, dyskusje, warsztaty, pokazy filmów, koncerty i kiermasze. Do ogólnopolskiej akcji włącza się prawie trzydzieści warszawskich księgarń, warto będzie je odwiedzić tej nocy.
Zacząć można na przykład od spaceru. Ciekawie zapowiada się np. spacer literacko-architektoniczny z Grzegorzem Piątkiem(otwiera się w nowej karcie), laureatem 14. Nagrody Literackiej(otwiera się w nowej karcie), czy z Zygmuntem Miłoszewskim i bohaterami jego powieści „Jak zawsze”.
W tej wyjątkowej czytelniczej akcji wezmą także udział księgarnie, które startowały w plebiscycie Ulubiona Księgarnia Warszawy. Jedno z utytułowanych miejsc, Tajfuny, zaprasza tego wieczoru na „randkę w ciemno”. – Wybrane perełki azjatyckiej literatury będą czekać opakowane w piękny papier, a odwiedzający będą mogli zakupić książkę, kierując się krótką notką na jej temat lub cytatem – zapowiadają organizatorzy.
Księgarnia Artystyczna Bookoff, która w 2020 roku zwyciężyła w plebiscycie na Ulubioną Księgarnię Warszawy, zaprasza w Noc Księgarń aż do godziny 2:00. Wśród atrakcji m.in. muzyczna uczta oraz kiermasz „książek lekko uszkodzonych”.
W Big Book Cafe na stołecznym Mokotowie do północy można będzie kupować książki w specjalnych cenach, posłuchać rozmów z autorkami i autorami, wziąć udział w projekcjach filmowych.
Księgarnia Wrzenie Świata zaprasza na Noc Księgarń z reportażem, z udziałem gości: Katarzyny Tubylewicz i Mariusza Szczygła. Liczba miejsc dla publiczności jest ograniczona, obowiązują zapisy (reportaz@instytutr.pl), wydarzenie będzie transmitowane na Facebooku.
Szczegóły dotyczące atrakcji przygotowanych przez inne warszawskie księgarnie można znaleźć na ich stronach internetowych oraz profilach FB.
Nocy Księgarń towarzyszyć też będą specjalne wydarzenia, m.in. z cyklu Literatura Migana czy kampania Książka na telefon(otwiera się w nowej karcie), uruchomiona w ubiegłym roku, w związku z kryzysem branży księgarskiej wywołanym przez pandemię.