Na tory tramwajowe na ul. Św. Bonifacego wyjechał pierwszy wagon w ramach testów. Po zakończeniu prac nad siecią trakcyjną trasa na Stegny zostanie oficjalnie otwarta. Stanie się to latem — wtedy na torach pojawi się nowa linia tramwajowa nr 19, która połączy Dolny Mokotów z Dworcem Centralnym.
12 maja, na budowie trasy tramwajowej na Stegnach odbyły się kompleksowe ćwiczenia operacyjne Tramwajów Warszawskich. Ich celem było sprawdzenie gotowości technicznej poszczególnych jednostek oraz praktyczne przećwiczenie współpracy między służbami – w warunkach możliwie najbardziej zbliżonych do realnych sytuacji awaryjnych.
Zespoły wspólnie reagowały na symulowane incydenty, wymagające szybkiego usunięcia awarii, przywrócenia przejezdności torowiska oraz bezpiecznego prowadzenia ruchu tramwajowego. Ćwiczono m.in. ciągnięcie czy podnoszenie wagonu.
Ćwiczenia służą także polepszaniu komunikacji pomiędzy poszczególnymi zespołami, usprawnianiu działania w sytuacjach kryzysowych oraz zwiększenie tempa reakcji na zdarzenia mające wpływ na ciągłość ruchu tramwajowego.
Wjazd tramwaju na Św. Bonifacego stanowi przedostatni krok do otwarcia nowego odcinka sieci tramwajowej w stolicy. Układ torowy na trasie na Stegny jest w dużej mierze gotowy, a w czerwcu podłączona ma zostać sieć trakcyjna.
Odnoga na Stegny zostanie uruchomiona latem. Wówczas na tory wyjedzie nowa linia tramwajowa nr 19, która połączy pętlę na Św. Bonifacego – i tym samym Dolny Mokotów – z Dw. Centralnym i ciągiem al. Jana Pawła II.
Wiadomo już, że w 9. PZU Półmaratonie Warszawskim weźmie udział ponad 12 tys. uczestników pochodzących z niemal 40 różnych państw. Wydarzenie zaplanowano na dzień 30 marca.
W wyniku wypadku drogowego do jakiego doszło w okolicy al. Jana Pawła II oraz ul. Grzybowskiej, poszkodowane zostały dwie osoby. Ze względu na kolizję pojawiły się spore problemy z ruchem.
W rejonie Marymonckiej w Warszawie trwają prace nad stworzeniem nowego kolektora Burakowski Bis, mającego być najpotężniejszym sprzętem tego rodzaju w całej Europie.