Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Nowe tramwaje do Wilanowa, na Gocław i na Białołękę

Dodano:

fot. Pixabay
fot. Pixabay
WARSZAWA. Do Wilanowa, na Gocław i na Białołękę. Wszędzie tam pojadą nowe tramwaje firmy Hyundai Rotem Company. Wagony wybrane w rekordowym przetargu będzie można spotkać także na istniejących trasach. W sumie do stolicy, w ciągu czterech lat, dotrze aż 213 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów.
 
"Będziemy konsekwentnie rozwijać sieć linii tramwajowych. Dlatego też do ich obsługi potrzebujemy nowych wagonów. Skalę przedsięwzięć stołecznego samorządu dobrze oddaje wielkość rozstrzygniętego właśnie przetargu. Jest to aż 213 wagonów o różnej konfiguracji. Wszystkie są niskopodłogowe, zgodnie z założeniem, że Warszawa jest dla wszystkich" – mówi Rafał Trzaskowski, Prezydent m.st. Warszawy.
 
Rekordowy przetarg rozstrzygnięty
 
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zakup nawet 213 nowych tramwajów złożyła firma Hyundai Rotem Company. Koreańskie przedsiębiorstwo, za zamówienie podstawowe składające się z 123 wagonów i 90 wagonów w opcji, zaproponowało 1 mld 852 mln zł netto. Zakup uzyskał dofinansowanie z funduszy europejskich. 
 
Zróżnicowane i nowoczesne
 
Specyfika różnych tras tramwajowych wymaga niejednakowego podejścia, także do obsługującego je taboru. Między innymi dlatego Tramwaje Warszawskie zdecydowały się na zakup wagonów o dwóch długościach, w wersji jedno- i dwukierunkowej. Wszystkie będą natomiast w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w monitoring oraz system informacji pasażerskiej.
 
Dostawy wagonów rozpoczną się w ciągu 22 miesięcy od podpisania umowy. Pierwsze tramwaje w ramach zamówienia podstawowego Hyundai powinien dostarczyć do Warszawy do końca października 2022 roku, a w ramach opcji do końca października 2023 roku.
 
Warszawa wśród liderów
 
Nowe tramwaje posłużą do obsługi budowanych, ale też dotychczas eksploatowanych linii w stolicy. Dzięki zakupom nowego taboru warszawiacy będą mogli jeszcze częściej podróżować niskopodłogowymi, klimatyzowanymi wagonami. Obecnie po Warszawie kursuje blisko 530 tramwajów i dwuwagonowych składów tramwajowych. 311 spośród nich, czyli 59%, to wagony niskopodłogowe. 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Senior w wielkim mieście: na jakie zagrożenia należy zwrócić uwagę?

Opieka nad seniorem nie jest zadaniem prostym. Ci, którzy mieszkają na terenach podmiejskich we własnych domach, mogą mówić o luksusie. Cóż jednak mają począć ci, którzy żyją w wielkim mieście? Mimo bliskości...

Warszawa

Trwa sadzenie drze w parkach, na skwerach i zieleńcach

WARSZAWA. Przy stołecznych drogach, w parkach i dzielnicowych skwerach pojawi się ponad 6650 drzew. 

Warszawa

Wygodny kalkulator taxi

Taksówka jest szybsza od transportu miejskiego, więc wolimy korzystać z usług taxi. Do tego jedzie się nią znacznie bezpieczniej i co najważniejsze wygodniej. Każdy człowiek ma takie właśnie wyznaczniki wyboru transportu. Do...

Warszawa

Stolica to metropolia o ogromnym potencjale inwestycyjnym

WARSZAWA. Jak wynika z raportu PwC, Warszawa i warszawski obszar metropolitalny dysponują dziś silnie i równomiernie rozwiniętymi kapitałami rozwojowymi. 

Warszawa

Mieszkanie pod klucz zaaranżowane pod Twój gust

Aranżacja wnętrz to bardzo ważna kwestia dotycząca Twojego mieszkania i tego jak będzie Ci się w nim żyło. W swoich własnych czterech ścianach należy czuć się komfortowo i dobrze. Liczy się każdy,...

Warszawa

Na stacjach Płocka, Młynów i Księcia Janusza prace budowlane dobiegają końca

WARSZAWA. Na stacjach Płocka, Młynów i Księcia Janusza prace budowlane dobiegają końca. Potem służby zewnętrzne będą mogły rozpocząć odbiory.

Warszawa

Płatność kartą – wygoda czy zagrożenie?

Plastikowy pieniądz jest bez wątpienia wygodny i coraz częściej używany na masową skalę. Jeszcze kilka lat temu w Polsce nikogo nie dziwił brak terminali płatniczych w sklepach. Obecnie często wręcz szukamy placówek,...

Warszawa

Miejski Szpital Specjalistyczny otwiera Centrum Porodów Naturalnych

WARSZAWA. To drugi tego typu oddział w stolicy, którego powstanie zostało zainspirowane rozwiązaniami funkcjonującymi w krajach europejskich.  

Reklama