Następny odcinek Trasy Łazienkowskiej do przebudowy
Dodano: 13.12.2022 r.
fot. Urząd m.st. Warszawy
Miasto podpisało umowę na rozbiórkę i odbudowę wiaduktów Trasy Łazienkowskiej nad ulicami Paryską i Bajońską. Dokument dotyczy także budowy ekranów akustycznych i wymiany nawierzchni jezdni w al. Stanów Zjednoczonych – od ul. Bajońskiej do ul. Międzynarodowej.
Podpisana dzisiaj umowa pomiędzy Stołecznym Zarządem Rozbudowy Miasta, a firmą WARBUD SA, dotyczy prac na odcinku o długości blisko 1 kilometra. Realizacja inwestycji potrwa 30 miesięcy. Jej koszt to ok. 88,7 mln zł. Wiadukty Trasy Łazienkowskiej nad ulicami Paryską i Bajońską były eksploatowane przez prawie pięćdziesiąt lat i dziś, z powodu złego stanu technicznego, wymagają przebudowy. Konieczna jest także lepsza ochrona mieszkańców okolicznych domów przed hałasem. Jego źródłem jest ruch samochodowy w al. Stanów Zjednoczonych, czyli na fragmencie Trasy Łazienkowskiej, po praskiej stronie Wisły.
Trzy pasy w każdym kierunku
Droga na odcinku przeznaczonym do przebudowy ma dwie jezdnie – każda po trzy pasy ruchu. Przejazd Trasą Łazienkowską będzie możliwy przez cały czas prowadzenia robót. W trakcie rozbiórki pierwszego z wiaduktów ruch będzie się odbywał po drugim obiekcie, a następnie zostanie skierowany na nowo wybudowany wiadukt. Dopiero wówczas rozpocznie się rozbiórka pozostałej części drogi.
Na nowych wiaduktach, z których każdy będzie mierzył 210 m długości, zachowana będzie dotychczasowa liczba pasów ruchu – po trzy w każdym kierunku.
Ekrany i zieleń
W ramach rozpoczynającej się inwestycji na odcinku al. Stanów Zjednoczonych pomiędzy ul. Bajońską a Międzynarodową zostaną wybudowane ekrany akustyczne oraz ułożona będzie nowa, cicha nawierzchnia jezdni.
Prace obejmą również przebudowę sieci wodociągowej, gazowej, elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej. Pojawi się nowoczesne oświetlenie uliczne oraz nowy system odwodnienia drogi. Posadzonych zostanie ponad 70 drzew, blisko 15 tys. krzewów, bylin, pnączy oraz wysiane zostaną trawniki.
Roboty w terenie mają ruszyć w przeciągu czterech miesięcy od podpisania umowy.
Inwestycja uzyskała dofinansowanie w kwocie 114 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Przebudowa Trasy Łazienkowskiej
Rozbiórka i odbudowa wiaduktów nad ulicami Paryską i Bajońską oraz budowa ekranów akustycznych i wymiana nawierzchni jezdni w al. Stanów Zjednoczonych – na odcinku od ul. Bajońskiej do ul. Międzynarodowej – to kolejny etap realizowanej w ostatnich latach przebudowy Trasy Łazienkowskiej. Dotychczas wyremontowano: most Łazienkowski, estakady i wiadukty na węzłach z Wisłostradą, Wałem Miedzeszyńskim oraz na Przyczółku Grochowskim. Przebudowa dwóch wiaduktów Trasy Łazienkowskiej przy parku Agrykola potrwa do marca 2024 r. Pierwszy z wiaduktów, północny, jest już gotowy i na początku 2023 r. ma przejąć ruch w obydwu kierunkach. Rozpocznie się wówczas rozbiórka wiaduktu południowego.
Sprzedaż samochodów w Polsce rośnie czterokrotnie szybciej niż w całej Unii Europejskiej. W 2017 roku zarejestrowano najwięcej nowych aut od kilkunastu lat*. Wysokie tempo życia, presja czasu zarówno z powodu pracy, jak...
Kolejny etap budowy Nowego Centrum Warszawy został zakończony. Rozległe skrzyżowanie przecinające śródmiejski odcinek ul. Chmielnej zmieniło się w zieloną przestrzeń, w której można odpocząć.
Należy pamiętać, że rodzaj impregnacji uzależniony jest od typu posadzki przemysłowej, ma ona duży wpływ na żywotność oraz jakość użytkowania powierzchni.
Duże miasta zawsze przyciągają do siebie nowych mieszkańców. Głównie ze względu na większe możliwości w znalezieniu pracy, ale również dostęp do miejskich rozrywek. Największą aglomerację w kraju tworzy aglomeracja warszawska. To Warszawa,...
Na Annopolu powstanie najnowocześniejsza w Polsce, inteligentna zajezdnia tramwajowa. Będzie to piąta zajezdnia w stolicy. Spółka Tramwaje Warszawskie podpisała umowę na jej budow