Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Poznaj Preply Warszawiaku i naucz się angielskiego!

 Jeśli jeszcze nie znasz języka angielskiego czas się zacząć uczyć, bowiem język angielski pożyteczny może okazać się nie tylko w życiu zawodowym, czy w podróży zagranicznej ale i do rozbudowywania kontaktów towarzyskich,...

Warszawa

Od 23 marca ograniczenie pracy urzędów

Od poniedziałku, 23 marca do odwołania na Od poniedziałku, 23 marca do odwołania następuje ograniczenie pracy urzędów do godz. 16:00. stępuje ograniczenie pracy urzędów do godz. 16:00.

Warszawa

Musisz używać kasy fiskalnej? Sprawdź, gdzie w Warszawie kupić urządzenie

 Kasy fiskalne służą do rejestrowania obrotu z handlu prowadzonego na rzecz klientów indywidualnych. Współcześnie z urządzeń tego typu musi korzystać wielu przedsiębiorców. Jedni dlatego, że przekroczyli roczny limit obrotu, drudzy ze względu...

Warszawa

Inwestycja przeciwpowodziowa na Wybrzeżu Helskim

WARSZAWA. W piątek, 7 lutego odbędą się kolejne rozmowy ze stroną społeczną.

Warszawa

Komunikacja miejska w czasie ferii

WARSZAWA. Od 10 do 21 lutego uczniowie i studenci będą odpoczywać od nauki.

Warszawa

Wideodomofon idealny do domu

Nowoczesny, jednolokatorski wideodomofon VDP-38A5 z serii Eura 2 Easy pozwala na komunikację z osobą dzwoniącą i zwalnianie rygla elektromagnetycznego. Realizuje kontrolę strefy wejścia i podnosi poziom bezpieczeństwa strzeżonego budynku.

Warszawa

Utrudnienia na drogach i prace wodociągowe

 WARSZAWA. Utrudnienia potrwają od 8 do 12 lutego.

Reklama