Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Statystyki wypadków w stolicy

Dodano:

Po stolicy Rosji – Moskwie, jednej z największych metropolii świata – Stambule, oraz po Petersburgu Warszawa jest najbardziej zakorkowanym miastem w Europie. Dochodzi tu również do największej liczby wypadków w skali kraju.

 

Statystyki wypadków w Warszawie

 

 

W ubiegłym, 2013 roku na stołecznych drogach doszło do 1125 wypadków, w których śmierć poniosło 68 osób. Rok wcześniej wypadków i ofiar śmiertelnych w Warszawie było mniej. Doszło wówczas do 867 wypadków, w których zginęło 55 osób. W ubiegłym roku najwięcej wypadków zdarzyło się na skrzyżowaniu ulicy Wołoskiej i Domaniewskiej – doszło do 6 zdarzeń, w których rannych zostało 12 osób. Warszawska policja instaluje kolejne fotoradary, których celem jest poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego.

 

 

 

Dlaczego dochodzi do wypadków?

 

 

Na podstawie policyjnych statystyk można wysnuć wniosek, że najczęstszą przyczyną wypadków w stolicy jest nadmierna prędkość. Kierowcy często łamią ograniczenia ustanowione na warszawskich ulicach, na co istnieje społeczne przyzwolenie. Zamiast dozwoloną pięćdziesiątką, jeżdżą co najmniej o 10-20 km szybciej. Wśród innych przyczyn kolizji policja wymienia także nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu oraz nieprawidłowe przejeżdżanie przez przejście dla pieszych.

 

Nie bez znaczenia dla zwiększenia liczby wypadków ma brawura kierowców i jazda pod wpływem alkoholu lub innych używek. Policja wskazuje, że do większości kolizji dochodzi przy dobrych warunkach atmosferycznych, bowiem kierowcy wierzą w swoje umiejętności i rozwijają większe prędkości niż w trakcie deszczu, we mgle czy przy opadach śniegu. Eksperci w dziedzinie ogumienia samochodowego wskazują, że przyczyną wypadków mogą być zużyte opony zamontowane w pojeździe.

 

 

 

Serwis Oponeo.pl, powołując się na badania koncernu Michelin, podaje, że około 6% wszystkich wypadków na trasach szybkiego ruchu i autostradach jest spowodowane złym stanem opon. Ich wymiana leży w interesie kierowców, ponieważ dzięki temu mogą uniknąć wypadku lub kolizji drogowej, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo.

 

Najczęściej winę za wypadek lub kolizję ponosi kierowca, ponieważ nie dostosowuje prędkości do warunków panujących na drodze. Należy zachować szczególną czujność podczas jazdy o zmroku, zwłaszcza jesienią, kiedy szybciej robi się ciemno, a zalegające na ulicach mokre liście wydłużają drogę hamowania.

Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Wideodomofon idealny do domu

Nowoczesny, jednolokatorski wideodomofon VDP-38A5 z serii Eura 2 Easy pozwala na komunikację z osobą dzwoniącą i zwalnianie rygla elektromagnetycznego. Realizuje kontrolę strefy wejścia i podnosi poziom bezpieczeństwa strzeżonego budynku.

Warszawa

Komunikacja miejska w czasie ferii

WARSZAWA. Od 10 do 21 lutego uczniowie i studenci będą odpoczywać od nauki.

Warszawa

Olimpiada przedmiotowa – jak się do niej przygotować?

 Olimpiada przedmiotowa może być jedynie ciekawą przygodą w szkolnym życiu ucznia, ale może także stanowić przepustkę na wymarzone studia lub poważne wyzwanie. Przy tym drugim podejściu jednak należy wziąć pod uwagę, że...

Warszawa

Utrudnienia na drogach i prace wodociągowe

 WARSZAWA. Utrudnienia potrwają od 8 do 12 lutego.

Warszawa

Warszawiacy chcą mieszkać na Bemowie? Aż ¾ mieszkań sprzedano w 3 dni.

 W dniach 2-4 października 2015r. Nexity, inwestor budujący osiedle My Bemowo przy ul. Batalionów Chłopskich w Warszawie, zorganizował Dni Otwarte. Po mieszkania szybko ustawiła się kolejka chętnych, a w 3 dni sprzedano...

Warszawa

Trwa konkurs na najlepsze inicjatywy pozarządowe

WARSZAWA. W konkursie S3KTOR do 11 lutego mieszkańcy mogą zgłosić inicjatywy i organizacje, które zrealizowały najciekawsze projekty.

Warszawa

Jak efektywnie przyswajać angielski - 5 porad od Preply

Nie ulega wątpliwości, iż angielskiego warto się uczyć, jednak to w jaki sposób to robić, nie jest już tak oczywiste.

Warszawa

Na metrze w Bródnie wylano już beton

WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno.

Reklama